lambermont2.reismee.nl

Dag 102. Wandelen in de Eifel

Daar zijn we dan weer: in onze vertrouwde Eifel. Met prachtig weer. Het kan niet mooier na zo’n reis. En het moet ook gezegd worden dat het een verademing is om zulke perfect schoongehouden douches en wc’s op een camping tegen te komen. Op geen enkele textiel-camping de afgelopen 3 maanden was het zo schoon. Alsof ze vorige week gebouwd zijn.

Vanmorgen rustig opgestaan en met prachtig uitzicht ontbeten. We gaan wandelen vandaag. We hadden het plan om heel vroeg te starten, maar het is al september. Dat merk je hier. Alles was nat door de dauw en het was ook gewoon nog kil. Daar kun je je op kleden, maar ‘s middags zou het 24 C worden en dan moet die kleding weer uit en dat moet je dan allemaal meeslepen. Dus dan maar eerst boodschappen doen. Sushi voor het avondeten en nog wat dingetjes.

Omdat Herman de wandelkaarten van de Eifel niet had ingepakt zijn we dus niet op kaart gaan lopen maar op het geheugen van Herman en Google maps. Dat ging prima. En wat vonden we het heerlijk om hier weer te zijn. Prachtige vergezichten, stilte, mooie bossen en velden. Ondanks het feit dat we de afgelopen 3 maanden niet of nauwelijks hebben gelopen ging het allemaal heel soepel. We hebben wel van elk bankje gebruik gemaakt om te genieten van de rust en de uitzichten. Uiteindelijk maar iets van 8,7 km gelopen. Is niet zoveel, maar met ongetrainde benen is dat wel verstandig.

Terug op de camping zijn we lekker gaan zitten genieten van het uitzicht hier. Onder het genot van water, want het was ons nog te vroeg voor wijn.

Er is echter wel een probleem opgedoemd waardoor wij wellicht onze vakantie hier morgen stopzetten. Marieke heeft kiespijn gekregen. Dat is heel vervelend voor haar. Wanneer dat doorzet moeten we een tandarts bezoeken. Hier of in NL. De uitkomst daarvan zullen jullie morgen lezen.

Voor nu: welterusten allemaal.

Mien

Het is daar prachtig en jullie hebben genoten van de omgeving en de bankjes wat vervelend voor marieke dat ze kiespijn heb gekregen dat is niet fijn

Billy Bond

Wat een voldoening moet het geven om zo'n mooie wandeling te maken op basis van geheugen, en een beetje met de maps. Zo genieten van deze natuur is een voorrecht. Marieje, het beste met die kiespijn. We hopen dat het snel mag wegtrekjen. De juiste borrel kan uitkomst bieden, twee doelen in een. Proost.

Alie

Afkuren,
noemden wij dat altijd: na spannende avonturen op een mooi plekje wat rondstappen.
Als je nu hard “AU” roept kunnen wij dat hier horen en de tandarts stoel klaarzetten.