lambermont2.reismee.nl

Dag 100. Richting terug naar huis.

Vanmorgen zijn we vroeg opgestaan voor ons doen. Niet eens door de wekker maar gewoon omdat we wakker werden. Om 7 uur. We moeten vandaag iets van 400 km rijden. Met max 80 op de teller is dat dus zeker 5 uur rijden, maar reken op 5,5 tot 6 met daarbovenop nog de nodige pauzes. Dus we hebben de tijd hard nodig. Om 9:00 reden we weg. Het was prachtig weer en we hebben een laatste afscheidsfoto genomen van de Mt Blanc. Geen wolkje te bekennen. De weg was zeer goed berijdbaar. Heel veel beter dan die Italiaanse wegen met hun gaten en kuilen. We hadden wel een leuk gedeelte in de 4-baansweg vanaf Chamonix: een gedeelte waar vrachtwagens en auto’s met caravans maximaal 25 km mochten rijden. Uitermate slingerend en sterk afdalend. Die snelheid was beslist noodzakelijk.

Verder was de route en de rit heel mooi en allemaal tolweg. Dus prima te rijden en heerlijk rustig. Om half 4 waren we op de geplande camping. De camping wordt overduidelijk gebruikt door Nederlanders als tussenstop op doorreis. Vrijwel alles is NL en er kwamen achter elkaar nieuwe mensen binnen. Gelukkig waren wij vrij vroeg en konden we een goede plek uitzoeken.

Hoe gelukkig dat was bleek al snel. Toen we ons geïnstalleerd hadden gingen we even op jacht naar tandpasta. Misschien 20 minuten later waren we terug en stond er een file van caravans op de smalle weg voor de poort van de camping. Na even langs de file te zijn gelopen, kwamen we tot de ontdekking dat er een grote caravan met auto dusdanig stupide stond geparkeerd voor de ingang dat geen hond er langs kon. Wij waren echter met enkel een auto en Herman is half in de berm rijdend de hele file gepasseerd. Vanaf onze luie stoelen met een glas wijn hadden we het volle zicht op alle nieuw komende gasten.... We hebben een prima plekje, want morgenvroeg moet die hele meute er ook weer uit

Daarna werd het zoals altijd: douchen, Marieke die het eten klaarmaakte en Herman die zat te knikkebollen. En na het eten opruimen, afwassen enz enz.

Morgen weer vroeg op en door naar de Eifel. Slaap lekker allemaal.

Mien

Wat heerlijk dat jullie vroeg waren alle keuze voor een plek voor een nacht jullie sluiten de vakantie af met steeds vroeg op

Billy Bond

Mooi en meeslepend verslag, fijn dat alles zo flor is verlopen en jullie een mooie plek hadden gevonden. Nu inmiddels al.op de nieuwe locatie de spullen geplant en genietend van een borreltje. Is zwaar verdiend hoor. Geniet. Beste groeten en voor morgen alvast goede reis.