lambermont2.reismee.nl

Dag 98. Wachten voor de Mont Blanc tunnel

Zoals gezegd stonden we vanmorgen gepikt en gedreven om 9 uur op de stoep bij de Esselunga. De caravan stond startklaar op de camping en wij gingen warme kleding scoren. Bij de Esselunga was dat een voetloze maillot en een panty. Als t een niet past dan wellicht het ander. Sjaals en wanten waren in geen kledingwinkel te koop. Maar....er zat ook een Flying Tiger. En daar vind ik wel vaker dingen die je daar niet snel verwacht, dus ik liep naar binnen. En kwam naar buiten met een paar gebreide en gevoerde handschoenen en een fleecedeken. Nu heb ik wel lange vingers, nee ik heb geen lidmaatschap bij Roeivereniging Eigenbelangen, maar deze kunnen prima voor een uurtje morgen. De fleecedeken heb ik in repen geknipt en zo hebben we allebei een warme sjaal morgen. Herman heeft een wollen muts bij zich, ik heb een kapuchon, dus het komt vast goed.

Om kwart voor 10 reden we de camping af met de sleurhut. Ook de route die we vandaag reden was leuk. Binnendoor richting de snelweg. Het land was veelal vlak met aardige dorpjes. Uiteindelijk belandden we vanmiddag dan toch in de file voor de Mont Blanc tunnel. Stervensdruk was het. De Frejus tunnel is natuurlijk onbereikbaar door die rotslawine en zowel personen-als vrachtverkeer neemt nu de Mont Blanc tunnel. Ik denk dat het feestje alles bij elkaar 5 kwartier in beslag nam. Om 3 uur waren we bij de camping die Herman gebeld had, maar ze hadden geen plaats. We werden doorverwezen naar een camping 30 m verderop. Meer ruimte hier en we vinden het best. Zaterdag sluit deze camping zijn deuren tot april. Maar zaterdag trekken wij weer verder.

Na het eten zijn we even gaan kijken waar we morgen de wagen kwijt kunnen in Chamonix. Met ons hebben onze trouwe volgers verzonnen dat zo'n tochtje met de kabelbaan( samen met ons natuurlijk) beslist heel gezellig zal zijn. Er zijn er tientallen. Nu kunnen er niet meer dan 40 lui in zo' n bak(40....!!!) dus de rest van de volgers moet zonder ons naar boven komen. Na het feestje met de kabelbaan gaan we, zijn we althans van plan, ook nog n tocht met een treintje maken.

Vanavond zagen we hoe de zon de berg kuste voor het slapen gaan. Herman kon er nog op tijd een mooie foto van maken.

We gaan in elk geval bijtijds slapen. Slaap lekker allemaal en tot morgen.

Mien

Het belangrijkste is dat veilig op de camping zijn gekomen een mooie plek en een prachtige omgeving
En een oplossing gevonden dat jullie het wam hebben slaap.lekker