lambermont2.reismee.nl

Dag 93. Waterfestijn in aantocht

Vandaag is zo ongeveer de laatste vakantiedag zonder ( noemenswaardige) regen. De voorspellingen voor morgen zijn dat het tegen de avond gaat regenen. Dus wij besloten het er vandaag nog even goed van te nemen. Nadat we de huishoudelijke klusjes hadden gedaan zijn we een mooie rit in de auto gaan maken. We hadden een lekkere lunch en koffie mee, dus wie maakte ons iets. Ergens in een zespersoons dorpje zagen we vier dienders en n auto een of andere " controle" houden. We hebben ons bescheurd. We kwamen op een gegeven moment door een dorpje waar we vorig jaar heerlijke cappucino hebben gedronken in het plaatselijke cafe. Daar waar de bewoners ook koffiedrinken. Twee cappucini later vervolgden we onze rit. Ergens langs de kant van een weg, net buiten een dorpje, stonden een paar picknicktafels. Daar zijn we gaan zitten. Wat is Italië mooi. We hebben dit al zo vaak gezegd, maar het is echt heel mooi. Aan het eind van de rit zijn we nog wat levensmiddelen gaan halen.

Zoals gezegd slaat het weer morgenavond om. Dan komt er een harde wind. De wind was(en is) inmiddels al flink toegenomen hier boven op de berg. Als er dan ook heel veel regen valt, dan is het verstandig voorzorgsmaatregelen te nemen. Inmiddels kennen we aardig wat mensen hier, net als wij babyboomers, en we kwamen tot eenzelfde oplossing. Wij willen onze vuilnisbak verzwaren ( dat ding vliegt straks over de camping), anderen willen hun tent of caravan verzwaren en wij, de babyboomers, hebben daar een hele simpele oplossing voor: wijnflessen vullen met water! Geen technische snufjes, nee, gewoon ouderwetse oplossingen voor problemen tijdens het kamperen. Nu doet zich hier 1 klein probleempje voor: al het lege glaswerk wordt dagelijks weggegooid. Ingeval van nood,zoals nu lijkt te komen, is dat onhandig. De oplossing echter is simpel. Gezamenlijk hebben wij besloten volle wijnflessen leeg te drinken( we doen niet aan verspilling DUS gooien niets weg) en daarna hebben we lege flessen om morgenavond te vullen...Ik moet zeggen: de stemming bij ons babyboomers is uitstekend.

In principe waren we van plan dinsdagochtend te vertrekken. Vooral de regen hier hield ons tegen. Totdat we op diverse weersites werden geconfronteerd met dat wat gaat komen....vanaf morgen valt er in het deel waar wij doorheen moeten rijden binnen twee dagen 20 cm regen. Er wordt noodweer voorspeld en ze verwachten hier overal overstromingen. Jullie voelen m al aankomen: de camping waar wij een nacht wilden doorbrengen ligt in het centrum van die waterpret! En aangezien we geen snorkels en opblaasbootje bij ons hebben blijven we dus even zitten waar we zitten. Ondertussen druk doordrinkend natuurlijk. Zuid en Zuid-Oost Duitsland en Zwitserland gaan ook mee in dit waterfestijn, dus ook via Zwitserland uit Italië vertrekken is geen goed plan. Bovendien gaat het in de Alpen sneeuwen en, dat zal je nou altijd zien, we hebben onze skies niet bij ons . Het positieve van deze regen is, dat we hopen dat de natuurbranden in Zuid Frankrijk worden geblust hierdoor en wij na afloop van dit waterdrama de natuurbranden niet meer zullen aantreffen op onze route.

Het komt er dus op neer dat we geen flauw idee hebben wat en wanneer we iets gaan ondernemen wat op vertrekken duidt. We hebben het hier reuze gezellig, lullen ons suf met onze collegae babyboomers, hebben vanmiddag zelfs een glas Aperol genuttigd( Herman wilde dat wel eens proeven en ik ben dan de flauwste niet), we hebben spelletjes en leesvoer aan boord, kortom: we maken er gewoon een feestje van. Dag lieve lezers, slaap lekker vannacht.

Hieronder kun je de omgeving van Marzabotto zien. Link kopiëren en in je balk plakken

Mien

Wat een mooie omgeving prachtige foto's en heel verstandig wat jullie doen want dat wil je niet drink lekker de flessen leeg dan slaap je ook lekker heel veel sterkte met alles

Alie

Engelbewaarders inschakelen, Pluvius bezweren.

Billy Bond

Als dit niet een verslag is waaruit spanning en inventiviteit van het scherm spatten. Wat een oplossingen bedacht voor het weren van demogelijke effecten van

Billy Bond

Het aanstormend weer. Gelukkige bijkomstigheid is dat jullie meewerken aan het legen van de flessen ter stabilisatie van de situatie en versterking van de slaap. Alke gekheid op een stokje, blijf voorzichtig onder deze omstandigheden want het us geen grap, dat begrijp ik ook wel uit jullie verhaal. Go strong together en blijf inventief en dynamisch in flexibele aanpassingen.

Erica

Gelukkig blijven jullie inventief maar inderdaad en houd je de moed erin. Hopelijk valt het bij jullie mee met de regenval en de gevolgen daarvan. Pas goed op jullie zelf!

Gijs

Blijf veilig, blijf heel. Ik verwacht jullie namelijk ontspannen,gebruind en heel weer thuis. ?