lambermont2.reismee.nl

Dag 92. Nog 2 dagen zomer

Heet! Bloedheet was het vandaag. Om half 12 was het bij de Carrefour reeds 36 graden. We hadden eerst de wasmachine aangezet. Mijn regenjack was ontzettend vies geworden van......het hangen in de badkamer! Door het luik is 3,5 maand stof neergedwarreld op mijn jack. Dus die ging ik vandaag wassen, omdat we de komende weken toch koeler en vooral natter weer krijgen. Onze buurmannen hadden twee lakens om te wassen, dus we hebben de hele handel vrolijk bij elkaar gestopt. Dat ging prima. Totdat.....de stroom uitviel op de hele camping. Het bleek dat dit ongeveer 1,5 uur zou duren. Met deze hitte werd dat wel n dingetje voor mensen. Koelkasten en zo. Maar ook de wasmachine hield er mee op. Toen de stroom het weer ded, en de was bijna klaar bleek, zette iemand de machine opnieuw aan omdat ze dacht dat wij vergeten waren op de knop te drukken. Heel lief en attent bedoeld. Wij zijn daarna dus maar boodschappen gaan doen. Na de boodschappen zijn we een dipje gaan nemen. Het water in het zwembad was lauw. Na het dippen kwam het happen en daarna het dutten. Om vervolgens na het wakker worden weer te gaan dippen, daarna te gaan nippen, en nu dus lekker te nassen. Wederom sushi. Het was echt te warm om actief te zijn. We zitten, lezen, doezelen en genieten van onze twee laatste zomerdagen. Vanaf zondagavond wordt het een totaal ander verhaal.

De camping waar we dinsdag heen gaan verwacht maandag en dinsdag totaal 12,5 cm water. De camping die we daags daarna wilden aandoen ligt vlak naast een natuurbrand. Op advies van onze Bas hebben we nog gekeken naar een zak marshmallows en stokjes, maar die had de Carrefour niet. Dus doen we die camping niet aan. Verder houden we bosbranden en wateroverlast goed in de gaten. We nemen er nog eentje, Proost!

Mien

Dus jullie nog even genieten en hopen dat het meevalt zal wel tegenvallen met het weer

Alie

Wat een zorgen toch!

Kom maar gauw noordwaarts: hier is het leven goed.
En er zijn weer mosselen in het land.
T

Billy Bond

Mooi verhaal,de Grote Van Dale zal er ooit zeker aanvte oaslomen om duidelijkheid te geven over nippen, nassen, happen, etc. Geniet en makelijk, wel net royale toost ge

Billy Bond

Sorry, eetsmakelijk en royale toost he. Beste groet.