lambermont2.reismee.nl

Dag 89. Buurmannen...

Code rood! Wij bivakkeren, kamperen, in code rood. Daarom hebben we besloten, nu we zooooooo zielig zijn dat we in een code rood omgeving zitten, hier tot dinsdag a.s te blijven. Kijk, er komt een weersomslag aan in Frankrijk en aangrenzende landen. Gezien de hoge temperaturen overal zouden dat best heftige buien kunnen zijn....hagel....daar zijn wij te teer voor gebouwd. Hier op de camping in code rood, staat een zwembadje. Daar vindt elke middag de vergadering van andere code- rood-lednplaats. Dat zwembad is onze redding. Kortom: we blijven hier tot dinsdag a.s.en trekken dan in 5 dagen tijd naar de Eifel. Daar staan we vanaf volgende week zaterdag nog 5 nachten zodat we kunnen wandelen. Tenzij we daar verzuipen natuurlijk.

Vandaag hielden we ons bezig met groenten en sushi halen, koffiedrinken, slapen en om 4 uur plaatsnemen in het zwembad om de vergadering bij te wonen. Daarna de middag afgesloten met bubbels en aan de sushi.

Onze kleine Belgische buurjongetjes weten Herman zijn naam. De mijne zijn ze vergeten. Ze roepen regelmatig Herman of buurman. Maar toen we zaten te eten kwam de kleinste van het duo bij onze tafel staan. Hij zweeg even. Duidelijk was dat hij zich mijn naam niet kon herinneren en stond na te denken hoe hij ons dan allebei moest aanspreken. En ineens klonk het: " buurmannen.....". Ik lag half onder tafel. Wat een prachtige oplossing. Het manneke lustte graag zalm en dat wilde hij ons toch wel graag laten weten:):):). Dus hij kreeg wat van mijn zalm. Ja, dat mocht eigenlijk niet, maar ik ben een zacht gekookt ei. Morgenochtend gaan we met zijn vader naar Bologna de gerepareerde auto ophalen. En nu zitten we schoongepoedeld aan de thee bij onze fraai verlichte kermiscaravan. Het wordt hier de komende paar dagen nog wat warmer dan vandaag(38 graden vandaag). Maar we houden stand hier in code rood. Buona notta.

Mien

Wat een gezellige dag buurmannen leuk hè hoe dat er uit komt het is hier ook mooi weer vanaf donderdag gaat de temperatuur omlaag geniet van code rood

Alie

Nog even op de Italiaanse grill en dan nog een dag of tien afkoelen om heelhuids de 100 reisdagen vol te kunnen houden. Bemmel heeft heerlijke temperatuurtjes.,.
Proberen we nog even vast te houden voor jullie.
Geen gekke dingen doen dus meer,

Billy Bond

Mooi verhaal met daadwerkelijke weergave van jullie gevoelens en bekentenissen, erg spontaan en eerlijk om dat zo te kunnen en te doen. Altijd een waar genoegen om jullie verslagen te mogen lezen, de echte opkikker van de dag,verleng jullie dwaallicht nog maar. Beste groet en geniet.