lambermont2.reismee.nl

Dag 87. dippen, dutten en nippen.

Aangezien we weken geleden al tickets hadden gekocht voor een bezichtiging van een paleis vandaag, stonden we bijtijds op.....half 9 stonden we naast ons bed. Wat een ontijd! We moesten een kwartier voor aanvang in dat paleis zijn, dus zijn we op tijd vertrokken. Een lang verhaal kort: het paleis is gebouwd ik 1850. De eigenaar had een of ander medicijn uitgevonden dat goed verkocht werd. De paus gaf hem daarvoor de titel van graaf. De opbrengst van de pillen werd gebruikt om een paleisje te bouwen. Helaas kon de graaf het zelf niet afbouwen, hij streek de zeilen, maar zijn stiefzoon bouwde het af. De binnenkant herbergt diverse bekende stijlen. Er was t nodige na geaapt van het Alhambra paleis in Spanje en ook van de Mesquito moskee uit Cordoba. De pilaren, gebaseerd op Escher waren in dit geval niet van steen maar van hout bv.

We werden rondgeleid door een Italiaanse gids, die alleen Italiaans sprak, en de hele ronde een uiterst strak passend mondmasker om had. Ik heb me de hele tijd afgevraagd wanneer de overval begon, maar uiteindelijk begon het ook bij mij te dagen dat het wellicht een voorzorgsmaatregel was. Het gevolg was dat de man, die wij toch al niet verstonden, klonk alsof er een bandje werd afgedraaid. Het was een enorm geratel en klonk onecht. Aangezien wij hier al snel mee klaar waren zijn we stiekem gevlucht toen hij niet keek. En zo zijn we op eigen houtje dat paleisje doorgewandeld en hebben we overal in gegluurd. Stout zijn blijft leuk!

Zo rond 2 uur waren we terug op de camping, hebben koffie gedronken en zijn toen even een dipje gaan maken ( Herman zijn benaming om in het zwembadje te stappen). Na het dipje kwam het dutje. Iedereen denkt natuurlijk dat wij hier een rustig en lui leven leiden, maar niets is minder waar. Wie van jullie wast er nog met de hand af bv? Nou???(zwijg Alie!). Ons is verteld dat het belangrijk is om als grijsaard ook sociale contacten te onderhouden. Wij doen daar ons stinkende best voor, maar het is dodelijk vermoeiend. Zo draven we na het dipje en het dutje naar " de kroeg". Dat is het terras (met grote parasols en prachtig uitzicht) waar allerlei activiteiten plaatsvinden. Gezamenlijke maaltijden bv. Aangezien we daar ivm mijn gluten probleem niet aan mee kunnen doen, laten we die activiteit schieten. We hebben gekozen voor de activiteiten " dippen" ( het zwembadje staat naast de kroeg);en de activiteit "nippen". Juist door dat dagelijks te doen heb je een regelmaat in je leven en doe je ervaring op. Van onze medebejaarden leren we veel. Het was overigens 37 graden vandaag

Na het dippen, dutten en nippen, zijn we " van de plaat gaan eten". Vis en wat vlees en groenten bakken op zo'n gourmetplaatje. Tja, en daarna dus met afwasteil en vuile vaat bij de rest van de grijze golf staan afwassen. Inmiddels zitten we aan de thee. De krekels zingen, de Torren vliegen me om de oren en.....we genieten.

Mien

Al met al wel alles gezien en ook stout geweest dat was het leukste denk maar dat hebben jullie gehad de foto's zijn prachtig

Karin en Ad

Vooral dat stout doen is leuk. Wij zijn gisteren onder een slagboom doorgekropen om onze fietstocht een vervolg te kunnen geven! Hoe leuk is dat!

Billy Bond

Wat een mooi verslag met inspirerende belevenissen en bovenal een dag eindigend met een culinaire hoogstand onder eigen beheer. Dit laatste speelde ook sterk bij de rondgang in het kasteel dus alles naar eigen smaak ingevuld; kan niet mooier en een garantie voor plezier en tevredenheid. Beste groet en geniet.