lambermont2.reismee.nl

Dag 84. De kabouter van Rien Poortvliet.

De dag was gisteren erg vermoeiend geweest blijkbaar. Om 11 uur gingen we slapen en ik werd om kwart voor 9 wakker! We hebben nog een tijdje liggen lezen eerst en zijn toen toch maar opgestaan. Ik ben meteen de wasmachine gaan gebruiken en kon zo kleding van 2 weken vanavond schoon in de kast hangen. Na de huishoudelijke klusjes zijn we eerst naar de supermarkt gereden. Die weg naar de camping toe is dus slecht. Maar ergens is dus met die regenbuien die ze hier gehad hebben een compleet stuk weggeslagen. Het is een smalle weg, er is een touwtje voor gespannen, maar je kijkt zo in de diepte. Repareren zal niet kunnen, en als de zijkant nog verder afbrokkelt zullen we met de caravan deze camping niet meer kunnen bereiken.

Naast de supermarkt zit een Chinese winkel van Sinkel. Niet te filmen wat ze daar hebben. Ik heb daar weken geleden een afgeprijsde zomerjurk gekocht( zo' n Indian floddergeval) dat toen afgeprijsd 11 euro kostte. Vandaag kocht ik de laatste die er hing voor 8 euro. Ideale hemdjurken bij temperaturen van boven de 30 graden. En in vrolijke kleuren.

Gisterenavond is er een camper met Fransen gearriveerd. De vrouw heb ik niet gezien, maar de man wel. Een reuze vriendelijke vent, maar helaas lijkt hij op een kabouter van Rien Poortvliet......ja, die blote kabouter. En ik kan er niets aan doen, maar we hebben alweer een bijnaam uitgedeeld aan een medegast. De kabouter :):):)

Vanmiddag hing er ineens een hele donkere lucht boven ons. We bereiden ons voor op slecht weer, maar de druppels zijn grotendeels verdampt op hun reis naar de aarde.Datgene wat er af en toe een paar minuten viel was nog niet de moeite waard om je regenjas aan te trekken. Verder hebben we dus buiten gezeten vandaag, Herman heeft wat gelezen, ik wat gebreid.

Gisteren hoorde ik Nederlands spreken naast ons. De moeder van dat gezin verbood haar kinderen over " ons terrein" te lopen.Ik zei dus heel enthousiast " Oh, Nederlanders" , waarop de vrouw antwoordde " nee hoor Belgen". En voor ik het wist hoorde ik mezelf zeggen " Och, daar kunt u ook niets aan doen..." . Tja, tactisch als altijd.

Jasper heeft een trap klaargelegd voor Herman. Hij wil morgen kijken of hij de luifel zelf kan repareren. De angst blijft toch hangen dat t ding onderweg tijdens t rijden problemen kan veroorzaken.

De cicades en de krekels zingen en het is donker. De thee staat op tafel en we gaan nog wat lezen. De temperatuur is uiterst aangenaam nu. Slaap lekker allemaal.


Reacties

Reacties

Mien

Dus jullie hebben goed uitgerust en geslaagd voor een jurk lekker alle was lekker schoon wat wil je nog meer en nu ontspannen welterusten slaap lekker

Billy Bond

Wat een heerlijk en rustgevend verslag van de dag, knap gedaan en ik wens idem voor de volgende dagen op deze camping. Hupsakee met diitdelen eel van de bijnamen

Billy Bond

Lang keve Rien Poortvliet. Geniet en beste groet van ons.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!