lambermont2.reismee.nl

Dag 83. Weer naar Marzabotto

Half 8 stonden we naast ons bed. Het was vandaag " verkasdag" en ik wilde voor we weggingen de bedden verschonen. Dan kon ik het hier meteen in de wasmachine doen. Na twee weken geen wasmachine te hebben gehad was ik erg blij dat hier in Marzabotto machines zijn. Daarnaast wilden we om 8 uur de Conad beroven tegen betaling?. Die hebben 's morgens vers stokbrood en de rest van het brood in Italië is volgens Herman knudde. Welkom in mijn wereld dan. Toen we uiteindelijk zo ver waren dat de oude heer ons met de tracker naar beneden kwam brengen, stonden de Italiaanse mannen van de verdieping lager allemaal te kijken. Ik sprak ze aan en het ijs was gebroken. Ze wilden graag zien hoe de caravan gekoppeld werd, waar we naar toe gingen enz. De vrouwen kwamen erbij en een paar kinderen en dat is gewoon reuze gezellig. Ze vertelden dat zij een vriendengroep zijn die 5 dagen met hun gezinnen samen daar kampeerden. Maar dan moet je zien wat ze meeslepen. Per gezin een grote tent. Daaraan vast een partytent met grote tafel en stoelen eromheen. Daar aan vast een of ander tentzeil waaronder bbq en servies en potten en pannen. Dit alles uitgebreid uitgestald op wederom een grote tafel. Allerlei etenswaren erbij . Die mensen, al die Italianen kamperen zo, zijn uren bezig met zich installeren en even zoveel uren met het opbreken. Daar zijn wij gewoon te lui voor. Opvallend is de taak die de jonge vaders op zich nemen. Wandelen met kindjes, troosten, koken, echt heel leuk.

We reden het eerste uur over hobbel en gaten wegen en waren zeer gelukkig toen we de tol bereikten. Dat betekent een beter wegdek. Als snel vertelde " de juffrouw" ons dat we een uur vertraging zouden hebben omdat er kapotte auto's op de weg stonden bij Padova en bij Bologna. We hebben uiteindelijk op een stuk niet harder dan 40/50 km kunnen rijden, de restanten van wat blik zien liggen, maar uiteindelijk viel het verder mee. Het was onderweg 38 graden vanmiddag. Lang leve de airco. Marzabotto ligt in Toscane. Gaandeweg werd het landschap glooiende en ging de scherpte van de bergen er af.

Het was heerlijk om weer op ca le 's cope aan te komen. Bovenop de berg was het 31 graden, dat is het voordeel van zo hoog zitten. We hebben de wasmachine meteen aan kunnen zetten, ons geïnstalleerd en zijn lekker op het terras beneden gaan zitten. We blijven hier tien dagen. Voor zondag hebben we een rondleiding geboekt in een paleis. Verder zullen we vooral actief zijn in de watersport. Aangezien het hier een klein zwembadje is nemen we genoegen met een staanplaats om vanaf daar de babbelsport met andere grijze campinggasten te beoefenen. En als het na de afwas 's avonds wat is afgekoeld brei ik een stukje aan een paar sokken. Overdag is dat een veel te warm klusje. Het gaat hier komende week namelijk tussen de 35 en 40 graden worden.

Een vraagje voor alle "Marjan's" en " Marieke's" in onze vriendenkring. Willen jullie bij een eventuele reactie achter je voornaam ook de eerste letter van je achternaam zetten. Dan weten we wie wat zegt.

Voor nu: slaap lekker allemaal.

Marieke L.

Mijn nieuwste song! Kopieer de link en plak in je balk.

Mien

Wat een bewogen dag hebben jullie gehad maar een gezellig verhaal en fijn dat jullie weer veilig aangekomen zijn en weer lekker genieten want het gaat nu op schieten wat gaat het toch snel

Billy Bond

Wat een mooi afscheid in verbroedering, alles door eigen houding en aanpak, tevreden naar nieuwe bivak. Geniet op deze plek. Beste groet van ons.