lambermont2.reismee.nl

Dag 80. Wegpiraat

Vannacht was er een " sterrenregen" voorspeld. En zo kon het gebeuren dat wij reeds om half 12 gisterenavond in onze stoelen, beentjes op de voetenbankjes en dekentje over ons heen op het grasveld zaten/lagen. Donker op de camping en een prachtige sterrenhemel. En ja hoor, daar vielen ze. Wat een wonderlijk schouwspel. Onze buurtjes voegden zich op een kleed naast ons, maar ja, zij waren zeker 25 jaar jonger( dan hou je het nog uit op n kleed en harde grond). Tegen enen zijn we toch maar naar bed gegaan. We zouden wel zien of we inderdaad om half 7 zouden opstaan. Wel, ik sliep slecht en stond inderdaad om half 7 naast t bed. En zo kon het gebeuren dat Michel, de campingbaas, ons om half 9 met de tractor de camping afsleepte. We waren dus vroeg en konden dus met gemak voor de siësta begon in Carpegna zijn. We hadden echter geen rekening gehouden met aso Italianen in een auto. Of aso...onhoffelijk in elk geval. We reden de smalle weg af met aan weerszijden bomen die schuin over hingen. Met een caravan moet je dan afstand houden en kun je niet strak rechts rijden. Italianen weten niet eens wat rechts rijden is, die rijden per definitie over de streep half op jouw weghelft. Zo ook de gladiool die bij de rotonde afsloeg, de weg op die wij afkwamen. We waren vlakbij de hoek, de man zag ons stuurde iets naar rechts maar Herman moest meteen uitwijken om te voorkomen dat de gladiool geplet werd door ons. Hij reed niet op zijn eigen weghelft, wij wel. Maar we moesten nog verder naar rechts en daar klonk de bonk....Nee, de gladiool was niet geplet, onze luifel was geraakt. Uiteraard is de man na n halve minuut stoppen doorgereden. Wij zijn naar het terrein gereden waar we ook de wc leegden en Herman heeft daar de schade opgenomen. Uiteindelijk is het hem gelukt de luifel zo te herstellen dat we er nog van kunnen genieten, maar dat zal in Holland wel wat duiten gaan kosten om hem te herstellen.

Alles bij elkaar kostte dit ons drie kwartier oponthoud. Vol goede moed zijn we toen verder gereden naar Carpegno en de wegpiraten hielden zich in. Om 12 uur waren we op de camping waar we een aantal weken geleden ook waren en we werden hartelijk verwelkomd. Dat was leuk. De oude heer heeft ons met de tractor naar boven getrokken terwijl Herman zich bezig hield met de jonge heer. Papieren invullen bedoel ik.

De camping is vol gezinnen, families, en het is een gezellige drukte. We zijn geroutineerd in het opbouwen en afbreken van ons kampement en hebben de rollen goed verdeeld. Allebei onze taakjes. Na de lunch zijn we het vaderland gaan dienen en daar was ik inmiddels hard aan toe. Carpegna ligt dus in le Marche en zoals we al wisten is ook hier de omgeving heel erg mooi.

We zijn vanavond uit eten geweest in het restaurant waar we vorige keer ook zo lekker hebben gegeten. Ik denk dat ik deze maanden 5 kg ben aangekomen, maar we hebben dan ook nul lichaamsbeweging. Daar lig ik niet wakker van. Zodra we thuis zijn start ik weer met mijn dagelijkse wandelingen en eten we weer zoals we altijd doen thuis. Nu mogen we even genieten. Op de camping is een groot feest gaande, ze bestaan vandaag 45 jaar. We zagen optredens en een en al feest, heel leuk. Morgen beginnen we met uitslapen en daarna zien we het wel. Slaap lekker allemaal

Mien

Dat was een naar begin door zo een hufter maar jullie gelukkig niks en handige herman heb het weer voor elkaar gekregen dat het weer werkt echt een topper

Mien

Lekker uiteten dat hebben jullie wel verdient

Billy Bond

Weer een daadwerkelijk avontuur met lessen over rijgedrag van de bewoners; komt in Nederland ook voor.
Leuk zo'n spontaan onthaal en dan die feesten rondom het 45 jarig bestaan van deze camping; jullie zullen zeker een ruime bijdrage daaraan leveren. Go strong together. Gniet. Beste groet.