lambermont2.reismee.nl

Dag 79. Beter ten halve gekeerd dan.....door te rijden

Vandaag wilde Herman graag nog een kijkje nemen aan de andere kant van het gebied waar we zitten. Na onze dagelijkse klusjes, het plee-legen-festijn en het arresteren van sushi bij de supermarkt, vertrokken we voor een ritje.

De heiligen-barbeques zijn rijkelijk vertegenwoordigd langs de kant van de wegen hier. Meestal is Maria de klos, een enkele keer een andere heilige. Deze aanwezigheid voorkomt echter niet alle bossen bloemen die we met grote regelmaat aan de vangrail zien hangen. Het gaat nogal eens mis hier.

Onze rit vandaag was wederom mooi. We kwamen in eerste instantie geen hond tegen op de mooie bergweg. Totdat we ineens een richtingaanwijzer zagen voor een bepaald punt. Herman zei nog " ik heb ineens zo'n deja vu gevoel hier...." . Ik dus ook. En vlak daarna bleken we gelijk te hebben. Daar waar we aan een stuk door alleen waren geweest was ineens een grote, betaalde, parkeerplaats en ineens waren daar onze voorgangers.....Nee, we waren te krenterig om 5 euro neer te leggen om daar onze auto n uur te mogen parkeren om vervolgens onze zelfmeegebrachte koffie op te drinken. We reden dus door, om een stukje verderop de auto gratis neer te zetten en op onze eigen krukjes, onze eigen koffie naast onze eigen auto voor nop te kunnen opdrinken. Geldwolven zijn het hier......vrekken, dat zijn wij:):):)

Na de lunch reed Herman een ' spannend weggetje' op......Gelukkig kreeg hij al snel de fantastische ingeving dat dit een minder goed plan was. Behalve dat het graffel was en vol kuilen zat, werd het steeds smaller en werden de kuilen regelrechte afgronden in de weg. Hij wist de auto te keren en daarmee ook mijn humeur.

Het weer was prachtig. Boven in de bergen was het 24 graden. Een strak blauwe lucht en windstil. Tegen 4 uur waren we terug op de camping waar het 31 graden was. We hebben een half uurtje gedut en zijn uiteindelijk boven in de gemeenschapsruimte een glas wijn gaan drinken. Daarna hebben we sushi gegeten.

Morgen vertrekken we naar de volgende camping. Dat is ruim twee uur rijden. Die camping is tussen 13.00-15.00 uur gesloten. We willen daar voor 13.00 uur zijn, omdat we anders twee uur buiten de poort in de brandende zon moeten wachten. Dit alles betekent dat we om 6.30 uur naast ons bed willen staan. Als we op tijd zijn gaan we gewoon een fijne siësta houden op de nieuwe camping. Zo nieuw is hij trouwens niet. We hebben hier een aantal weken terug ook gestaan. De wc legen of douchen betekent 120 traptreden aflopen en....weer oplopen.....Kortom: we gaan de komende dagen weer aan onze conditie werken.

Mien

De omgeving is prachtig dat heb ik op de video's gezien hele mooie rit gelukkig dat herman op die slechte weg kon keren anders had er weer een beeldje moeten staan

Billy Bond

Ieder reisverslag vormt door alle details en weegave van oprechte gevoelens de ware opkikker van de dag, altijd iets om naar uit te zien. Wat weten jullie te genieten. Gebruik van eigen lunch met thermos zal daaraan juist bijdragen. Beste groet.