lambermont2.reismee.nl

Dag 78. Dag mooie camper!

Omdat we van plan waren de omgeving te verkennen vandaag, waren we reeds om 8 uur uit bed! (Applaus mag in deze). Na de dagelijkse klusjes zijn we eerst gaan rijden om de wc cassette te legen. Daarna hadden we een schouwspel op de camping. Een te grote camper( op de site staat duidel max 6 m lengte) wilde naar boven rijden met een aanhanger achter zich aan. Reeds na 5 m mislukte dit. De bestuurder was zo onverstandig te proberen terug te rijden( op het grindpad met een aanhanger achter zich aan) en molde daarmee zelf zijn camper. Daarnaast zat hij vast en had een probleem. Enfin, wij zijn ons ding gaan doen, maar Herman had even meegekeken en de eigenaar zal een gepeperde rekening van de garage tegemoet kunnen zien na reparatie.

Wij gingen dus op de bonnefooi rondrijden met de eeuwige koffiekan en lunch bij ons. Tot mijn verbazing zag ik onderweg diverse barbecues langs de weg staan. Dwz hetzelfde model bouwwerkje als ik op campings en in parken zie staan. Voor algemeen gebruik, langleve de gezelligheid. Maar wat moet zo'n ding nou langs de kant van de weg? Toen ik beter keek zag ik dat er iets in die " barbecues" stond: een Mariabeeld! Ik ga er dus maar vanuit dat het geen Maria- bbq was,maar een soort Heiligen kastje. Zoiets.

We hebben in een dorpje op een dorpsplein uitgebreid koffie gedronken. Heel leuk, overal bankjes met kletsende dorpsbewoners. Iedereen kende elkaar en de tijd was niet belangrijk. De aandacht voor elkaar wel.

Ergens in een ander dorpje stonden we even stil om op de kaart te kijken en ineens was daar een vriendelijke dame. Ze sprak gebrekkig Hollands. Of we hulp nodig hadden. Het bleek dat ze met een Hollander was getrouwd, ze woonden in Rome en hadden in dat dorp een vakantiewoning. Ze zagen daar nooit Nederlanders, dus ze was stomverbaasd. Ze wist ons de weg te wijzen naar een verlaten abdij. Het ding stond in de bergen omgeven door groen en je kon er fijn zitten. Daar hebben we geluncht.

Zo rond 3 uur waren we terug op de camping en hebben we even onze siësta gehouden. Inmiddels zitten alle andere gasten boven in het gemeenschapshuis om daar gezellig pizza te eten. Wij hebben nasi op en gaan nu lekker aan de thee.

Mien

Wat begon de.dag naar als je zo een camper ziet ik denk eigen schuld dikke bult maar de rest van de dag was gezellig

Billy Bond

Leerzame waarnemingen hoe andere campinggasten met hun vehikel omgaan. Wat hebben jullie weer genoten van de natuur naar ook van de sociale contacten, mooi dstjuliie ook daarin zo vaardig zijn. Geniet en beste groet.