lambermont2.reismee.nl

Dag 76. Zeikverhaal

Om kwart over 10 reden we weg van camping Sibilla. De rit was iets van 78 km, dus we verwachtten voor 13.00 uur op de nieuwe camping te zijn. En dan lekker de middag lui door te kunnen brengen. We hadden al gezien dat er op een kwartiertje rijden een Lidl zat, maar met een bezoek aan de supermarkt zouden we onze middag niet vullen. Nee, we zagen onszelf heel snel boodschapperen en de rest van de dag in een luie stoel liggen. Tja, jullie voelen ' m al aankomen: niets van dat alles.

Om te beginnen ligt de camping onderaan een uiterst stijle weg. Dat wordt een probleempje met vertrekken. Morgen gaan we informeren of de eigenaar een tractor heeft. Maar we kwamen heelhuids binnen en kregen al redelijk snel te horen dat we onze wc niet kunnen legen op de camping. Oeps! Hoe dat zo? Daar kan de septictank niet tegen. Ja maar wij gebruiken biologisch afbreekbaar spul in de wc. Nee, het mag niet. Maar waar moeten we hem dan legen? Hier vlakbij is een sportveld. Daarnaast is een stortplaats voor campers en daar kunnen caravans ook storten. 7 minuten rijden. Gatver! Met die volle cassette in de auto.....Enfin, we hebben de caravan neergezet en zijn richting de supermarkt gereden. Inderdaad, na n minuut of 7 kwamen we langs het sportveld. Maar.....nergens een stortbak voor wc cassettes. Dan eerst maar door naar de supermarkt. Deze ligt op een dik kwartier rijden van de camping. Onze boodschappen gedaan en naar de kassa. Pech! Herman zijn portemonnee zat niet in zijn tas. Boodschappen bij de cassiere gezet en terug naar de camping. Ook daar was de portemonnee niet. Auto uitgepakt, alles op zijn kop gezet en we kwamen tot de conclusie dat het ding uit Herman zijn broekzak was gevallen tijdens het tanken. Bankpas geblokkeerd en met de andere pas terug naar de winkel. Van onze buurtjes gehoord dat de camperplaats om de cassette te legen niet bij het sportveld 7 minuten hier vandaan ligt, maar een dorp verderop. We rijden er langs als we naar de supermarkt gaan. Inmiddels waren we helemaal gaar. Het was toen half 5! Om half 6 waren we terug met de boodschappen en hadden we na enig zoeken de stortplaats ontdekt bij dat andere sportveld. Moe en bezweet besloot ik eerst mijn haren te gaan wassen. Daarvoor gebruik ik altijd een vaste tas om mijn badspullen in te doen. Ik haalde zonder te kijken wat rommel uit die tas en ging haren wassen. Toen ik terugkwam was Herman erg opgetogen: ineens had de portemonnee op het bed gelegen! Hoe kan dat nou, ik heb alles er af gehaald.......De tas! Verdraaid, Herman had de badtas vanmorgen gebruikt en was toen ook gaan afrekenen, en had zijn portemonnee er in laten zitten. Alles is dus goed gekomen, maar het woordje RUST kwam vanmiddag bij ons niet voor.

En ja, een dik kwartier moeten rijden om zo'n wc cassette te legen....wat een gezeik! Als we dat vooraf hadden geweten waren we hier niet gaan staan. De camping op zich is keurig, hele aardige mensen, maar helaas totaal twee toillen voor de heren en twee voor de dames. Douches idem dito. En dat met een stuk of 40 gasten is erg weinig. Het sanitair is niet alleen gedateerd, het stamt uit de oertijd. Ken je ze nog, die douchebakken met een stukje plastic ervoor en dan een lang gordijn ervoor? Dat was in de jaren 60. Maar echt niet meer van deze tijd. Enfin, we blijven hier vier nachten, en douchen doe ik dan maar smiddags. Er staan hier vooral tenten. Behalve wij staat er nog 1 stel met een caravan maar verder tenten. Laten we hopen dat de eigenaar ons met de sleurhut omhoog kan slepen want met de auto gaat dat niet lukken. Erg jammer dat de informatie op de website absoluut geen melding maakt van belangrijke info voor campers en caravans.

Mien

Geen leuke dag de rit was kort maar verders was het niet ontspannend dan maar morgen uitrusten

Marjan

Fijn dat de portemonnee terecht is. Ik ben de mijne ook kwijt geraakt in Zwitserland of Italië, echter nimmer meer gevonden…. En waar het gebeurd is en hoe? We hebben geen idee. Een hele heisa om alle pasjes weer nieuw te krijgen. En best duur ook. Maar mn het gedoe is uiterst frustrerend….. Wees maar blij dat jullie dit allemaal bespaard is gebleven!

Alie

Nou dat was dus géén vakantiedag. géén stijl ook dat je met je eigen secreet moet gaan leuren via steile wegen.
‘t Moet wel een heel rustige sportieve camping zijn met ECHTE kampeerders.
Lekker bijkomen en uitrusten van al dat gedoe.

Billy Bond

Wederom een meeslepend verslag van alle belevenissen. Bij het gebruik van de juiste krachttermen en volharding in een zoektocht lost veel op. Hier van toepassing: eind goed al goed. Wat een dag, om echt jong bij te blijven dan wel te worden. Geniet en beste groet. Go strong together.