lambermont2.reismee.nl

Dag 71. Regen op komst

Omdat we morgen de hele dag op de rit zijn en er slecht weer is voorspeld, besloten we vandaag geen rustdag te houden maar nog een keer een mooie route door het Park de Abbruzzo te rijden. Zo gezegd zo gedaan. In dit park leven dus beren. Je snapt, iedereen wil er een spotten zo ook wij. Helaas mislukt. Maar we waren gisteren in een dorpje waar een tijdje geleden plotseling een moederbeer met vier jongen verscheen. Het filmpje staat bij ons verslag van gisteren en het dorpje heet San Sebastiano. Ik heb het filmpje van de beren in San Sebastiano ook op deze site gezet.

We hebben zo'n vier uur rondgereden, ergens onze boterhammetjes en koffie genuttigd en uiteindelijk belandden we bij de supermarkt. Morgen gaan we zo' n 250 km rijden naar Montefortino en dan hebben we geen zin meer in boodschapperen.

Het slechte weer heeft zich inmiddels aangediend. We zitten onder de luifel met lange broek en vest aan en een kop thee. Het is goed dat het regent. Ik zag dat behalve in het Zuiden nu ook hoger in Italië een natuurbrand is. En wel in de richting waar wij ook heen gaan. Het hele land is zo ontzettend droog, muv het Noord Oosten, dat je er op kunt wachten dat deze ellende ook weer overal opduikt. Doodzonde. De natuur is zo mooi. Overal bloemen en vlinders.

Iets heel anders even. Als je in Spanje de Hollandse jongeren hoort en ziet ,dan krijg je last van plaatsvervangende schaamte. Ladderzat slopen ze alles en doen die dingen waarvan wij hopen dat onze lieverdjes het nooit gedaan hebben. Zo verwend echter als de Italiaanse blagen zijn, ze weten zich op een camping keurig te gedragen. Op deze camping moet het om 23.00 uur uur stil zijn. Die grote groep jongeren naast ons is vrolijk, hebben lol en discussiëren, maar om 23.00 uur is het stil! Ze gaan overdag wandelen,maar je hoort ze geen herrie maken. En zo zijn al die groepen. Wij zijn stomverbaasd omdat de Hollandse jeugd vaak losgeslagen is.

Morgen dus richting Montefortino. Met slecht weer onderweg zal dat voor Herman best zwaar zijn. We rijden door de bergen, dus een vlotte snelweg zit er niet in. Jullie horen het. Eerst maar een nachtje dromen over beren op de weg.

Mien

De natuur is heel erg mooi het is ook fijn dat er goede regels zijn op de camping

Alie

Wie zou die Nederlandse blagen hebben opgevoed?

Zou je behalve die beren ook nog leeuwen op je weg tegen kunnen komen?

Billy Bond

Mooie afwisseling in de belevenissen van de dag, maar de kans om beren te zien slaat alles, wel voorzichtig blijven he. Wat weten jullie te genieten en dat allemaal om te zetten in een fantastisch mooie verslaggeving. Absolute klasse en kunst. Geniet en go strong.