lambermont2.reismee.nl

Dag 70. Speed kills bears...

Aangezien het wandelen ons gisteren goed was bevallen, bedachten we vanmorgen dezelfde actie te ondernemen. Drie verschillen met gisteren: 1. We startten een half uur later. 2. De temperatuur was 5 graden hoger. 3. Er was geen zuchtje wind terwijl dat gisteren wel zo was. Na ruim 1 km in de brandende zon te hebben gelopen en we het beiden al zeer warm hadden, besloten we dat dit toch niet echt een verstandig idee was geweest. Dus omkeren en naar de cappuccinohut aan het begin.

Enkele cappuccinootjes later reden we terug naar de camping om onze ereaders op te halen. We wilden een stukje door de bergen rijden en ergens aan de kant van de weg in de schaduw lunchen. Vooral dat laatste was een buitengewoon optimistisch plan.

We reden dwars door het National Park de Abbruzzo en eerlijk is eerlijk: dit was vele malen mooier dan de Amalfikust. Het landschap was zeer afwisselend. Regelmatig werd gewaarschuwd langzaam te rijden op borden met een beer er op en de tekst "speedkills bears". Om met onze Bas te spreken: cocaïne en heroïne ook!

Herman dacht een stil en onbekend meer opgedoken te hebben waar we vast wel een rustig plekje zouden kunnen vinden, maar toen we aankwamen dreef Jan en alleman er reeds in en lag er een menigte aan een strandje....Elk schaduwrijk en zonnig plekje was reeds bezet dus we reden maar verder. Ergens, op een stukje waar niets te beleven viel stond een bankje in de schaduw. En zowaar: de auto kon er naast staan.

Na de lunch zijn we verder gereden de bergen in. De filmpjes die ik gemaakt heb laten een klein beetje zien hoe mooi het hier is. We reden over hoogvlakte, door kloven en het beeld wisselde regelmatig. Onvoorstelbaar imposant. Af en toe een dorpje op een helling of op een bergtop. Geen beer gezien maar wel een vos die heel dociel achter een auto aansjokte. De filmpjes laten wel wat zien van de omgeving, maar de beleving van de natuur en de bergen was veel meer dan dat we daar in kunnen tonen. Echt heel bijzonder mooi. Wanneer Italië-gangers dezelfde rit willen maken: het betreft de SR479 van Filletta Barrea naar Anversa Degli Abruzzi.

Bij terugkomst op de camping bleken er veel nieuwe gasten te zijn. We hebben nu een groep jongelui, stuk of 10-12 naast ons die vette pret hebben. Er staat een veld met priesters, broeders en zusters die een pelgrimstocht maken. We gaan beslist een gezegende nacht in

Uiteindelijk blijven we een dag langer hier. Morgen gaat het op de volgende camping stevig regenen bij een temperatuur van 30 graden, 16,5 mm. Dat zou wel eens op hagel kunnen uitdraaien en daar hebben we geen zin in. Hier is het droog tot n uur of 4 en dan gaat t spetteren. We zorgen dus dat de zooi is opgeruimd en daarna zien we wel. Zaterdag regent het het ook op de volgende camping, maar dan valt er 10,5 mm bij 22 graden. Het grootste deel van de dag zijn we aan het rijden en wie weet gaan we dan zaterdagavond n keer n filmpje kijken. We gaan het beleven.

Mien

Best een interessante dag veel mooie dingen gezien behalve een beer

Billy Bond

De dag goed begonnen met sportuieve aanzet, maar ja, de kofiietentjes lokken ook en de rest van de aardigheden ook. Geweldig dat jullie zo weten te genieten van de natuur, vaak in verwondering onder de schoonheid daarvan, vooral in de gebieden die jullie nu doorkruisen.

Go strong together en geniet.