lambermont2.reismee.nl

Dag 69. 35 koeien, hoor die krengen loeien ...

We hadden gisteren bedacht hoe leuk het zou zijn om weer eens lekker te kunnen lopen. Deze omgeving bood de gelegenheid. Rondom het Barreameer is een route van ruim 4,5 km naar Barrea. Maar ...wat je heen loopt, moet je ook terug lopen. En ja, hoewel het slechts 27 graden was, in de brandende zon voelde dat veel heter. We hebben dus 2,5 km gelopen door een prachtige natuur en toen hetzelfde stuk terug. Och, op de heenweg kijk je dan alleen maar naar rechts en op de terugweg ook.Zo zie je op de terugweg andere dingen:):):) Er was bij het startpunt een restaurantje en daar hebben we naderhand cappucino gedronken.

Na de lunch zijn we opnieuw in de auto gestapt om een stuk door de omgeving te rijden. We zitten hier echt in het middelste deel van Italië (en echt in het midden daarvan) en de natuur is prachtig. Enorme hoge bergen, her en der dorpjes op een helling, een bergtop of in het dal. We zijn door verschillende dalen gereden waarvan 1 gewoon een kloof was. Uiteindelijk kwamen we op een hoogvlakte uit en ineens kwamen daar, met veel kabaal, koeien het bos uit en de weg op. We zijn gestopt voor de dames, zie het filmpje. Ik moest meteen aan het lied van Andre van Duin denken "35 koeien" genaamd. Het is te beluisteren onder het kopje videos.

Morgen is onze laatste dag hier en we hebben gezien dat wij nu ook niet langer aan het slechte weer ontsnappen. Nou ja, vanaf 26 mei tot nu toe hebben we twee dagen gehad met wat regen. Maar vrijdag, zaterdag enik meen, zondag zijn ook wij aan de beurt. We gaan het beleven. Eerst nog een dagje in dit fraaie natuurpark bivakkeren en kijken of we beren op onze weg zien.

Mien

De video is prachtig de omgeving en de koeien leuke ervaring best een mooie dag

Billy Bond

Weer optimaal genoten van alles wat deze dag kon bieden. Mooi en hartstochtelijk weergegen. Knap gedaan. Keurig jullie respect voor de gebruiken van de agrarische sector. Gegrepen was ik in het bijzonder door de mooie song van Andre, altijd aanlokkelijk en een echte meexinger zelfs op de camping. Heb goed reizen. Geniet. Beste groet.