lambermont2.reismee.nl

Dag 66. Cultuur snuiven

Vandaag hebben we letterlijk cultuur gesnoven. Om kort te zijn: het stonk behoorlijk af en toe. We hadden besloten deze dagen in Manfredonia te gebruiken om op het strand te gaan zitten. Zoals Marjan W. Al zei:" aan het strand liggen is het ultieme vakantiegevoel."

Blij met de mooie dag togen we richting het strand dat 100 m lopen is. Halverwege kun je tickets kopen voor de huur van een parasol en 2 bedjes. Totaalbedrag voor 1 dag is 8 euro. Toen we tegen 11 uur klaar waren met uitslapen, ontbijten en onze huishoudelijke klusjes, stapten we dus naar de camping baas voor zo'n ticket. Pech! Om op zondag een parasol te kunnen huren hier moet je vroeg zijn .....Vroeg! Maar er was een mogelijkheid om enkel een parasol te huren. Geen probleem, we hebben strandstoeltjes in de caravan liggen. Daar gingen we, met n ticket voor n losse parasol en onze eigen strandstoeltjes. We moesten die parasollofiel maar zeggen dat de baas had gezegd dat hij n losse parasol voor ons had. Op het strand stonden diverse loslopende parasollen, maar de parasollofiel was in geen velden of wegen te bekennen. Totdat wij, uiterst zelfstandige typjes als we zijn, een parasol tot de onze kozen en onze stoeltje daar naast zetten. Fout! Ik ben er nog steeds van overtuigd dat die parasollofiel zich gewoon verstopt had om in actie te komen als er een paar zelfstandige daadkrachtige senioren een van zijn parasollen zou confisqueren. Floeps, daar stond hij. Boos en onvriendelijk, in het Italiaans, nee alles was bezet. Wij ook niet gek, Herman liet het ticket zien en hij dacht ons vervolgens af te schepen met een parasolletje dat duidelijk achtergebleven was in de ontwikkeling. Nee! Wij hebben betaald voor een normale parasol, ga maar aan je baas vragen. Wat was nou het probleem? Hij had nog een hok vol met die dingen staan ( volgens mij had hij last van verzamelwoede)en had geen zin zich in het zweet te werken voor ons. Dat ging uiteindelijk wel gebeuren en zo konden wij de hele dag in de schaduw van die parasol aan het strand zitten.

Omdat we leergierig zijn hadden we vooraf al besloten om naar onze medemensen te gaan zitten kijken. Hun gewoonten en cultuur bestuderen. Dat was een buitengewoon interessante aangelegenheid. Enfin, er waren zo wat dingen die ons verbaasde en we hadden genoeg te zien. Dit strand hoort bij de camping,maar mensen van buiten zijn, tegen betaling, van harte welkom. Speciaal voor de daggasten is er een groot parkeerterrein, daar zijn ook douches, wc's en er staan de hele dag een ambulance met twee broeders en een security wagen met een paar man paraat. Ik moet zeggen: buitengewoon keurig. Er staan wat verkopers met hun kraampjes met zg merk sportschoenen en kleding, zg merktassen en brillen. Maar zeker niet vervelend .

Rond kwart voor zes hadden we genoeg gesnoven. Vooral de benzinedampen, de sigaretten en de bbq's geven een onplezierige lucht af.

Na het eten en opruimen zijn we lekker gaan zitten, maar ondanks het insmeren met muggen olie hebben de muggen zichzelf vanavond blijkbaar ook een leuk feestje beloofd. We zijn dus met de thee binnen gaan zitten. Morgen wacht ons opnieuw zo'n drukke dag.

Mien

Lekker op het strand mensen kijken wat een hufter van de verhuur die had geen zin om op te ruimen

Alie

Kommer en kwel, spring uit je vel.
Keer huistoe heel snel, hier is het wél.

Karin en Ad

Wat een feest!

Billy Bond

Altijd een absolute opkikker om het journaal van jullie te mogen ontvangen. Leerzaam en in detail zodat je het geheel intens meebeleeft, en dat maakthetkezen tof een ongekend genoegen. Bovendien, bij alle avontuurlijke elementen ontlopen wij het gevaar van boxjes. Geniet en beste groet van ons.