lambermont2.reismee.nl

Dag 59: zwembadderen

Wat moet een enthousiaste campinggast met dit weer zonder zwembad. Het was vandaag prachtig weer. Dat wil zeggen: zon, geen wolken, een licht briesje en dat bleef het de hele dag. Het enige minpuntje was de daarbijbehorende temperatuur. Die was iets van 35 C. Dat klinkt heel veel en het is natuurlijk ook best wel hoog, maar daar is prima mee om te gaan mits je er goed rekening mee houdt. Natuurlijk is die temperatuur er maar een gedeelte van de dag. ‘s Morgens tot een uur of elf is het aangenaam warm. En ‘s middags na 4 uur wordt het al wat koeler. En wat erg goed werkt is een plons in het zwembad. Het water werkt direct verkoelend en dat is heerlijk. Maar nadat je uit het zwembad bent gekomen moet je je vooral niet teveel afdrogen. Het nat zijn en je laten opdrogen door de wind en de zon werkt ook verkoelend. En zo houden we het houdbaar. Zo ook vandaag. Niet al te vroeg opstaan, rustig ontbijten en de boel doen. Marieke ging daarna lekker schilderen en daarna kwam het zwembad al in het vizier. Na een heerlijke salade als lunch besloten we om de omgeving te verkennen. Let wel: vanuit de auto natuurlijk. Tenslotte zitten we daar cool. Prachtige omgeving hier. Het is een streek ten noord-oosten van Rome. Het bestaat uit een bergachtig landschap met tal van kleine dorpjes. Sommige liggen zeer fraai en zijn zeer fotogeniek.

De weggetjes waren kronkelig en het was duidelijk siësta-tijd: we kwamen bijna niemand tegen. Verder natuurlijk prachtige vergezichten en zeer slecht asfalt.

Toen we weer terug waren zijn we eerst even op het terras een glaasje bubbels gaan drinken. Dat gaat hier wel even heel anders dan dat we in Nederland gewend zijn: niks geen fles waaruit geschonken wordt en waar je het risico loopt iets zonder bubbels te krijgen. Nee, dat spul wordt getapt op precies dezelfde wijze als bier. Dus ergens staat een vat of tank witte wijn, een CO2-fles, een tap waar rechts bier en links wijn getapt kan worden en dat was het. Werkt perfect. Altijd voldoende bubbels.

Na de bubbels zijn we dus weer in het zwembad gesprongen. Heerlijk! En dan is het al weer avond. Marieke toverde een heerlijke pasta-maaltijd en nu zitten we lekker uit te buiken in de avond-warmte.

Mien

Wat een heerlijk dag mooie omgeving heb de video's gezien prachtig alleen het wegdek is minder heerlijk als je terug komt lekker het zwembad in jullie genieten van een mooie vakantie

Billy Bond

Met verstand en enthousiasme inspelen op het klimaat, hoe kan het mooier en fijner zijn; een echte vakantiedag als gevolg; wat een genoegen.
Beste groeten en geniet.