lambermont2.reismee.nl

Dag 54. Slechte wegen

Het is een latertje geworden vandaag. We vertrokken vanmorgen rond half 10 naar de volgende camping. Hoewel hij " maar" iets van 230 km verderop was, zagen we op de navigatie al dat we er minimaal dik 4 uur over zouden doen. Hierdoor kregen we het donkerbruine vermoeden dat we over zeer slechte wegen zouden rijden. En dat klopte! In Italië hebben ze slechte wegen uitgevonden. Kanonnen! Er bestaan toch van die achterlijke trilmachines waarvan ze zeggen dat je er kiloos vet door verliest? Nou, dit heeft volgens mij hetzelfde effect.

Ergens halverwege hebben we op een of ander terrein van een leegstaand iets op onze krukjes koffie gedronken. En daarna zijn we eerst bij een grote Esselunga binnengegaan. Halverwege de dag was het 39,5 graden.

Op zich was de omgeving waar we doorheen reden geweldig mooi. We vinden Italië echt prachtig. Het laatste stukje weg naar de camping zat ik weer in mijn " bidstoeltje". Echt, centimeters werk en aan beide kanten een afgebrokkelde goot, en een grindweg met enorme kuilen en gaten. Als we hier weggaan dan brengt de campingeigenaar de sleurhut met de tractor naar de provinciale weg. De weg is namelijk dusdanig stijl dat ons dit zelf niet lukt.

De camping ligt midden in de natuur op een berg. We waren er om half 6. Toen lopen naar de receptie en pas om 7 uur waren we bij onze plek. Ja, en toen moest de caravan worden neergezet etc. Gelukkig ligt de camping hoog in de bergen en het was daar 33 graden. Dat scheelde.

Het is hier doodstil. We hebben al gezien dat er iets van de Etrusken te zien is in de omgeving. Morgen doen we niets, maar overmorgen willen we in alle vroegte opstaan en daar gaan kijken. En voor nu: slaap lekker allemaal en tot morgen.

Mien

Wat een inspanningen dag lekker uitrusten

Vivian

Wat een tour, zeg. Nu dat jullie lekker experts zijn ivm slechte wegen rijden zou ik Island aanraden, lekker een van de F-Roads naar het midden van Landmanalaugur. Da beleef je dan dus water en rivieren die je doorheen moet en de 'weg' is niet eens bevestigt ? vorig jaar voor 60km iets van 3 uur gereden, wel schitterend en prachtig gebied.
Einig minpunt met de gewoone wagen en de sleurhut gaat dat niet lukken, onze camper van was 4x4 en water Modus, voor de extra fun.

Duuus slechte wegen zijn maar wat jullie er van maken ??

Marieke L.

Nou Viv, slechte wegen zijn niet wat WIJ er van maken, maar wat de Italianen verzaken te maken??

Billy Bond

weer spenning in een aanlokkelijk verhaal zodat de reud gied te volgen is. Tja, die se;lchtew egen is een bekende zaak en het zelf verplaatsten, zelfs metv de sleurhut aan de hook, is een ervaring die inmiddels voldoende is oipgewdaan. FDus gewoon onstuimig genieten en avonturen ten top.

Geniet en beste groeten. Proost.