lambermont2.reismee.nl

Dag 53. Kerkbezoek

Ivm de hitte zijn we niet naar Urbino gegaan vanmorgen. Ivm de temperatuur ( waar ze op de Nederlandse journaals en nieuwssites zeer juist over informeren)is het niet te doen in een stadje. We zijn met de auto de bergen ingetrokken en hebben een heel mooi klein kerkje bezocht(zie filmpje). We hadden koffie mee en toen we verder trokken vonden we een schitterende beschaduwde plek waar diverse banken en tafels stonden en hangmatten tussen de bomen hingen. Terwijl we daar zaten zagen we hoe een camper die daar midden in de bergen op zo'n smal weggetje gestrand was, werd opgehaald door een enorme sleepwagen. En dan te bedenken dat die camper op die sleper werd gezet die vervolgens met t hele gevaarte naar beneden naar een stadje moest. Heel sneu voor de eigenaren van de camper, een gezin met twee jonge kinderen.

La Marche is echt prachtig. Het wemelt van de vlinders en bloeiende bloemen. We zijn over hele slechte bergweggetjes (zie filmpje)naar nog een ander kerkje gereden, maar dat was gesloten. Alle huizen van de nederzetting daar stonden te koop. Zo te zien al langere tijd.

Tegen 12 uur reden we richting de camping. In de buurt van de camping staat een restaurantje. We zijn naar binnen gegaan en het bleek dat glutenvrij eten absoluut geen probleem was. Dus daar zaten we tussen de middag met een heerlijk bordje warm eten en een glas witte wijn. Uiteraard zijn we daarna onze roes uit gaan slapen en hebben we energie opgedaan om lopend naar de camping poort te gaan, 145 traptreden omlaag, omdat we na onze lunch te laat waren om met de auto de camping op te mogen.

Morgen trekken we verder naar Samproniano. Dat wordt een stevige rit die niet over tolwegen gaat. Dus vermoedelijk veel slechte wegen. We staan bijtijds op en de camping beheerder komt met de tractor naar boven om onze caravan de berg af te dirigeren. Maar ook la Marche is, net als Toscane en Umbrië, zeer de moeite waard om mooie autoritten in te maken.

Mien

Toch een interessante dag gelukkig dat jullie niet met de caravan waren en wat fijn dat je in het restaurant lekker heb gegeten