lambermont2.reismee.nl

Dag 52, San Marino

Half 7 vanmorgen stonden we op. We hadden besloten wel naar San Marino te gaan maar dan ook wel op tijd. Om half 8 gaat hier de camingpoort open (slagboom) en inderdaad we konden er om 5 over half 8 uit rijden. De rit naar San Marino was prachtig. Le Marche is werkelijk schitterend. Om half 9 konden we in de gondel bij San Marino stappen en nog geen 2 minuten later waren we boven in het oude stadje. Daar was het doodstil.

Het oude stadje is precies wat ik zeg: een heel oud stadje, smalle stijle straatjes met overal souvenirwinkels en eet- en drinkgelegenheden. Er zijn diverse mooie uitkijkpunten waar je een ongelooflijk mooi zicht hebt met in de verte de Adriatische zee. We zijn in de basiliek geweest en in het paleis. In de laatste hebben we niet echt rondgeneusd omdat we a. Het entreebedrag te hoog vonden en b. Het was tegen 11 uur en inmiddels stevig heet. Wel hebben we zitten kijken vanaf het terrasje waar we koffie dro

nken, ik heb het gefilmd, naar het wisselen van de wacht voor het paleis. Daarna zijn we nog een juwelierswinkel binnengelopen. We zagen oorknopjes die ik thuis met een blauwe steen heb, deze hadden een groene steen. Geen prijs erbij, die wordt binnen blijkbaar bepaald aan de hand van je uiterlijk!!! We wezen de struikrover, pardon, verkoper bedoel ik, in de etalage welke we mooi vonden en vroegen naar de prijs. Vervolgens pakte hij vanuit de toonbank, daar zag je ze zo liggen tussen allerlei andere goedkope spullen, de bak waarin zo'n setje lag. Echte diamantjes en een steen welke hij emerald noemde. De dingen zouden witgoud zijn:):):):):) De prijs was......4000 euro :):):):):) Nu kun je me een hoop wijsmaken, maar dit waren exact de oorknopjes die ik thuis heb met een ander steentje erin, zilver met zirkoniaatjes voor 50 euro( 10 jaar terug van mijn moeder gekregen). Je moet toch wel lef hebben om zoiets te flikken. Geen juwelier zal oorknopjes van een waarde van 4000 euro zo in de toonbank hebben liggen tussen andere zooi en dit zomaar midden in een winkel uitstallen. Nee dank u meneer, in geen 4000 jaar zal ik dat bedrag neerleggen.

Om 12 uur waren we weer beneden met de kabelbaan. Het werd in het stadje druk en de temperatuur was aan de maat. We zijn richting camping gereden en hebben onderweg nog even een supermarkt gearresteerd. Bij terugkomst op de camping hebben we gezellig een broodje hamburger gegeten, maar omdat het inmiddels tegen half 2 liep hadden we weinig trek ik avondeten. De plannen voor morgen zijn om een kijkje te nemen in Urbina, dat werd ons geadviseerd door de gisteren genoemde "oude heer".

Billy Bond

Spectaculaire belevenissen in een wonderschone omgeving. Het oude San Marino heeft jullie weer op de handelspraktijken van de struikrovers gewezen. Maar jullie kennis van de waarde van de juwelen gaf de doorslag niet door de knieën te gaan voor dat soort slimmigheden. Goed gedaan en zal tot tevredenheid aanleiding hebben gegeven; proost met een extra glas. Geniet en beste groet.

Mien

Wat een geweldige dag niet voor niks vroeg opgestaan de video is prachtig maar die oorknopjes Wat een geld die kerel wou natuurlijk ook op vakantie

Marjan

Wat een verhaal! Goed dat jullie je niet hebben laten beetnemen! ??