lambermont2.reismee.nl

Dag 50. Flodderjurk gekocht

Zoals jullie konden zien op de filmpjes van vandaag zijn we bij de oorlogsmonumenten hier vlakbij gaan kijken. We hebben er geen woorden voor. En het trieste is dat wij mensen er niets van geleerd hebben. De intense wreedheden gaan overal door alsof het normaal is. Wij waren in elk geval ook vandaag erg aangeslagen.

Daarnaast hebben we boodschappen gedaan. Met de komende hitte in het vooruitzicht wilde ik even kijken voor een flodder jurkje. Naast de Coop hadden we een tent gezien waar ook kleding werd verkocht. Wij daarheen. Nou, ze verkochten daar echt ALLES. Van hobbyspullen tot kleding tot huishoudelijke zooi, gereedschappen en noem maar op. Zelfs aardappelschilmesjes! De Coop kan dus piepers inslaan want de buurman verkoopt mesjes om ze te jassen. Het flodderjurkje kostte uiteindelijk 11 euro, dus ik kan er op los flodderen.

Verder maken we ons niet druk. We oefenen alvast voor de grote klapper die gaat komen vanaf morgen qua temperatuur. 37 graden om te beginnen. Vanmiddag lagen we in het zwembadje en vanavond hebben we van de plaat gegeten. We verkassen morgen naar een camping in de buurt van San Marino. Daar willen we dan zondag naar toe.....maar dan wordt het vroeg opstaan want ik zie het niet zitten om daar op het hoogtepunt van de hitte in zo'n stadje te lopen.

Inmiddels is het 22 .00 uur en we zitten buiten. De tafel en stoelleuningen zijn nat....van de condens! Dit is nieuw in ons theater.

We gaan het beleven en jullie zullen het horen.

Mien

Een dag begonnen met trieste dingen en na de boodschappen toch nog geslaagd voor een flodderjurk geslaagd

Billy Bond

Mooi verhaal, ook dat winkelen wat tot tevredenheid en plezier kon worden afgesloten. Dank voor jullie diepgeworteld eerbetoon en respects aan de gevallenen in WII, wat een gruweldaden. Pas jullie tijdig an voor de opkomende hitte, misschien hoger de bergen in. Geniet. Beste groet van ons.

Eva

Ja, de geschiedeis van de vorige eeuw....... Zie ik daar mosselen in de schaal?