lambermont2.reismee.nl

Dag 44. Marzabotta

Om 10 uur vertrokken we vanmorgen uit Ameglia naar Marzabotto. We hadden reuze zin in Camping ca le scope, vorig jaar hebben we er ook een fijne tijd gehad.

Onderweg zagen we op de andere weghelft, richting de kust, een giga file. Hoewel we rekening hielden met files ivm de vakantiestroom, viel het uiteindelijk reuze mee aan onze kant van de weg. Af en toe hadden we een tijdje een bumperklever aan de voorkant, maar dat duurde geen uren. Ongeveer 20 km voor Marzabotto was een gelegenheid om even een pauze te houden en onze broodjes op te eten. Eerdere stops lieten we links liggen omdat we zagen dat ze bomvol waren. En met die sleurhut van ons heb je echt ruimte nodig .

Toen we verder reden en bij Marzabotto de berg op moesten, zag ik halverwege de berg dat de regenval schade aan de weg had toegebracht. Op twee plaatsen was een stuk berm foetsie en keek je echt loodrecht naar beneden de diepte in. Daar was een ravage van bomen .

Van Jasper, de camping eigenaar, hoorden we dat Bologna 1 dag onder water heeft gestaan,maar dat de mensen de volgende dag weer gewoon de draad oppakten toen het gezakt was. Wel heeft het heel veel geregend hier en hebben veel gasten afgezegd.

Maar we zitten hier weer geweldig. Op dezelfde plek als vorig jaar. De cicades zorgen continue voor muziek, ons eerste glas wijn op het terras met uitzicht op de bergen hebben we reeds genuttigd en de mensen zijn heel vriendelijk. Omdat Marzabotta niet aan de kust ligt is het hier ook niet zo vies benauwd. Het is een droge warmte. Prima uit te houden met een boek, een luie stoel, de beentjes hoog en een fles wijn in de koelkast. We gaan ervoor: een week lang luieren.

Vanavond wandelde er een joekel van een pad langs onze caravan. Kopieer onderstaande link en plak hem in je adresbalk, dan kun je het filmpje zien

Mien

Wat fijn dat jullie weer op je eigen plek staan dat is echt thuis komen ben benieuwd of het een luie week wordt

Alie

Padje pesten.

Billy Bond

Wat een aansprekend verslag en meer dan compleet door opname van alke details. Maak het lezen een belevenis van formaat. Wel raak ik in verwarring bij het woordgebruik glas, waarbij ik aanneem dat fles wordt bedoeld. Bescheidenheid siert de mens he. Geniet en beste groet. .