lambermont2.reismee.nl

Dag 43. Pasta pasta pasta

Het zou warm worden vandaag. We waren dus op tijd opgestaan om hetgeen te doen wat we wilden doen voor we zouden smelten. Bedden verschoond en was gedraaid en daarna naar de Esselunga hier 25 minuten vandaan. Zeer aparte winkel deze keer: binnen had hij twee verdiepingen. Je kon dus in de supermarkt zelf met n rolbaan omhoog naar de tweede etage, net als bij de Makro. Voor de duidelijkheid: de Esselunga is de grotere broer van de Conad en AH . We zochten o.a een simpel aardappelmesje. Ordinair, in Holland overal in verpakkingen van meerdere te koop. Maar niet in Italië. Uiteindelijk wist Herman nog een of andere super Blokker, althans net zo'n soort zaak, en ze verkochten er de duvel en zijn moer aan keukenspullen, maar geen gewone aardappelmesjes. En zo zijn we tot de conclusie gekomen dat het ontbreken van normale aardappelmesjes de reden is dat ze in Italië zoveel pasta eten. Ongelooflijk als je bij die grootgrutters hier rondloopt. Overal staren dozen en zakken met een giga diversiteit aan pasta je aan in de gangpaden. En op losse stellages...

Bij thuiskomst heb ik snel een lekkere salade gemaakt en daarna zijn we lekker anderhalf uur " het vaderland gaan dienen".

Inmiddels lijkt het stukje camping waar wij staan een Nederlandse enclave. Duidelijk is dat overal de vakanties zijn begonnen. We zitten hier vlakbij zee en ook dat merk je: aan de prijzen voor de campings. Hoewel we hier een ruime plek hebben( waar je voor kunt kiezen en dus ook voor betaald), zullen we niet snel nog hier naar toe terugkeren. De sanitaire gebouwen zijn waanzinnig gedateerd, smerig, overal kapot en in een gebouw was geen warm water. Ik heb drie dagen gedoucht met koud water. Een ander sanitair blok heeft wel warm water, maar daar is werkelijk van alles kapot in die douche hokjes en grenzeloos smerig.

Morgenochtend vertrekken we naar Marzabotto en komende dagen wordt het daar 37 graden. Dat wordt dus een week luieren.

Mien

Mooie plek jammer dat er zoveel stuk is en volgende keer maar wat extra mesjes meenemen

Billy Bond

Wat een in indtructief verhaal, en de realiteit goed in beeld gebracht. We weten wat ons te doen staat. Beste groet en geniet, vooral op volgende camping.

Jeanne

Lang geleden waren wij daar ook!

Jeanne

Ik keek naar de kaart waar jullie zaten. Wij waren lang geleden dus op ca Le scope! Fijne dagen daar.