lambermont2.reismee.nl

Dag 38. Anton

Anton.

Vanmorgen stonden we reeds om 8 uur naast ons bed. We wisten dat het warm zou worden en wilden de bedden verschonen en wassen draaien. Als je om 11 of 12 uur naar die wasmachines gaat is de kans groot dat je pas 's avonds aan bod komt. Zo kon het gebeuren dat Haai en Baai reeds om kwart voor 9 op zondagmorgen met drie waszakken naar het washok sjokten. Om 11 uur was alles gewassen en gedroogd of aan de molen gehangen. Ondertussen deden we onze vaste klusjes en zijn daarna lekker gaan zitten.

Tussen de middag wilde ik een salade maken. Even kijken wat ik in de koelkast had. Helaas had ik vergeten een Anton te kopen, maar ook zonder Anton was de salade lekker.

Iedereen vraagt zich nu af wat een Anton is. Een Anton is een ander woord voor komkommer bij mij. Jaren geleden zat ik met een bejaarde vriend in een verpleeghuis koffie te drinken toen er een doodsaaie en ernstig uitziende man voorbij kwam. Kees groette de man en de man groette terug. Kees vertelde dat de man Anton heette en een komkommer was. En omdat ik bij dat soort opmerkingen altijd de sukkel ben die de gewenste vraag stel, vroeg ik dus " hoe bedoel je?". Kees antwoordde, niet geheel zonder leedvermaak, dat Anton een religieuze broeder was die in een broedergemeenschap verderop woonde. En dat die lui geen seks mochten hebben en dus gelijk een komkommer, met het zaad in de zak sterven! Sindsdien is een komkommer voor mij de meest treurige groente die er bestaat

Na een lekkere lunch met een goed glas wijn, zie foto' s, waren we gevloerd van deze drukke zondagochtend. We hebben dus een siësta van een paar uur gehouden om vervolgens wakker te worden op een terrasje met een paar cappucinootjes.

Tja, en dan toch nog even creatief worden aan het eind van de middag. Daar waar Herman de "rijdende Praxis" is op vakantie, ben ik de " karrende Pipoos". En dat heeft niets te maken met mijn knallende lipsticks. Dus ik heb mijn verf mee en steentjes en ging aan de slag.

Het internet is waardeloos hier, dus Herman kocht 5 uur wifi. Van die aankopen alleen al kan zo'n campingeigenaar volgens mij gaan rentenieren. 5 uur wifi voor 9 euro! Wat ze er niet bij vertellen, op geen enkele camping trouwens, is dat de teller slechts loopt op de momenten dat je ingelogd bent! De stinkerds. Maar we werden door onze buren ingelicht hierover. Dus af en toe loggen we in en kunnen we even internetten. Maar echt, dat is big business voor die lui. Helaas tuinen Krent&Co er niet langer in.


Reacties

Reacties

Mien

Best een drukke dag maar wel lekker dat alles weer schoon is zo zie ja maar dat de salade ook lekker is zonder Anton ik vind het wel een leuk verhaal wat gemeen dat die WiFi niet bij de staplaast zit

Alie

Kom, kommer en kwel voor dat feestvierend stel. Zij overleven het wel.

Billy Bond

Wat een leuk verhaal weer altijd echt de opkikker van de dag heerlijk om zo intens te beleven hoe het jullie vergaat. Fijn datvde salade ook zonder de sntkn eetbaar was. Overigens in dit verhaal zou ik willen opmerken: je suis Anton. Geniet en beste groet.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!