lambermont2.reismee.nl

Dag 37. Rijdende Praxis

Gisterenavond begon het dus alsnog aardig te regenen in Peveragno. Wij zaten binnen en hoorden de regen vallen. Op enig moment hoorden we een heftig " zzzzzzzzzzz", het geluid van slippende banden. Door het raam glurend ontdekten we dat we achterburen hadden gekregen die probeerden een grote camper in de bagger te plaatsen. Aan het geluid te horen was dat jammerlijk mislukt. Herman toog als redder in nood door de regen naar dat jonge stel toe. Italianen die niets over de grens spraken. Duidelijk was dat het probleem met een schep verholpen zou kunnen worden, er was geen andere mogelijkheid. Herman heeft onze schep( ja Bas, zelfs op reis is Herman de rijdende Praxis)gehaald, maar de knaap moest wel zelf scheppen. Die man viel onder het type " uitstellen", en Herman kwam dus terug met schep. Tegen de tijd dat de uitsteller een insteller was geworden, vanmorgen om half 10, reden wij met onze caravan zwaaiend met schep langs zijn slagschip de camping af. Tja, kans voorbij.

Eerst zijn we nog even wat boodschappen gaan halen en daarna ging onze rit naar Salsomaggiore Terme, 320 km verderop. Onderweg een paar keer gestopt om koffie te drinken en te eten en een ijsje te kopen. Zo tegen 4 uur waren we op de camping. We staan op precies dezelfde plaats als vorig jaar. Morgen maken we een camping filmpje, want er zijn hier fraaie zwembaden.

Op dit moment terroriseert de grijze golf voornamelijk de campings, maar daar zal komende week wel verandering in gaan komen. Maar hoe fijn is het om op onze leeftijd iets soortgelijks mee te maken als toen we 17 waren. Zielsverwanten of geestverwanten ontmoeten. Fantastisch. Al die ouwe knarren die met een tevreden grijns en een houding van " fuck-het-oppassen-op kleinkinderen" hier genieten van een stevig glas wijn en relaxed geouwehoer. Doet mij denken aan de tijd dat ik als 16/17 jarige naar een jongere sociëteit ging. Lak aan dronken naadje hebbende, laat die ouwe sokken maar zwammen. Nu is het omgekeerd: fuck the youth and spend your money:):):).

Wij behoren tot de groep overjarige pubers die zeggen " onze kinderen lopen het mis, want wij verbrassen hun erfenis

Proost lieve schatten.

Marjan

Wij noemen dat SKI-en: Spending our Kids Inheritance. Heel goeie gewoonte! ?

Mien

Gezellig op zo een camping hadden jullie je naam op die plek gezet dat hij vrij was en de kinderen genieten ook dat jullie het naar je zin hebt

Alie

Anytime, ciao, salute.

Billy Bond

Wat een avonturen weervol spanning en belevenis, zo ontmoeten jullie ook allerlei types altijd leerzaam. Tja, en dat verrassen is iets om dankbaar voor te zijn, dus dat die mogelijkheid er is. Een voorbeeldfunctie voor de hele camping. Beste groet en geniet.