lambermont2.reismee.nl

Dag 36. Het klooster

Oke, er zou vandaag dus 28,5 mm regen vallen volgens de weersites! Alie attendeerde ons er al op dat onze sleurhut morgen wellicht de ark van Noach kon zijn, dus hielden we de deuren dicht voor alles wat beest is. Blijft over een eventuele ark. Vanmorgen was het prima "we-ontbijten-buiten-weer " en na onze dagelijkse klusjes besloten we een uitje naar een klooster te maken. Dat past natuurlijk goed bij mijn spontane bid-aanvallen op slechte wegen. Boterhammetjes gesmeerd en op weg. Bij het klooster eerst prima cappucino gedronken om er vervolgens achter te komen dat het klooster slechts op bepaalde tijden open was....dan nog maar een cappucinootje en een leuke omgevingsrit maken. Deze acties hebben we gefilmd en staan hier te kijk onder het linkje "videos" hier boven. Af en toe vielen er wat druppels en gaandeweg kregen wij toch het donkerbruine vermoeden dat die 28,5 mm vandaag niet gehaald zou worden. Onze buurtjes met een tent hadden die 28,5 mm blijkbaar ook gelezen en begonnen vanmiddag alvast met het afbreken en uitruimen van hun tent. Uiteraard tijdens de regenbui die toen net viel en gelijk met hun werkzaamheden stopte. Wij laten het er op aan komen en hebben ons " bezat" onder onze luifel met een lekker hapje erbij.

Inmiddels hebben we gegeten en opgeruimd. We willen morgenochtend op tijd opstaan want we gaan ons 320 km verplaatsen naar Salsomaggiore. Hoewel de weersvoorspelling voor vandaag niet uitkwam en dus niet tot de succes stories zal behoren, hopen we van harte dat die van morgen hier wel toe behoort: zonnig weer en 28 graden.

Billy Bond

Wat de omstandigheden ook zijn jullie weten er altijd een perfecte situatie uit te slepen, jullie zijn de ware levenskunstenaars. Fijn dat jullie de dag zo gezellig konden afsluiten onder de luifel. Weer fantastische beschrijvingen een waar genoegen deze te mogen lezen. Goede reis voor morgen en gezellige avond. Beste groet.

Mien

Gelukkig is het weer mee gevallen jullie zijn er toch op uit geweest en dan is het klooster gesloten wel een mooie video en hopen dat jullie morgen gewoon weg kunnen rijden

Alie

Kloostergeloften: dus nog eer jullie ingetreden waren ben je al weer uitgetreden ; kunnen jullie je weer op wereldse zaken richten. Probeer wel vriendjes te blijven met Petrus; men heeft mij, hoewel ketters opgevoed, proberen te laten geloven dat deze baas over het weer gaat.

Alie

Kloostergeloften, kon je dus van I.p.v. intreden gelijk weer uittreden. En op wereldse zaken gericht blijven. Probeer wel vriendjes met Petrus te blijven, want hoewel ketters opgevoed, heeft men geprobeerd me te laten geloven dat deze baas over het weer gaat.

Marjan

je geestige ‘tongue in cheek’ beschrijvingen doen me altijd glimlachen.