lambermont2.reismee.nl

Dag 35. Het pauperparadijs

Een campingdagje was het vandaag. Eigenlijk moet ik zeggen " een regendag". Vannacht is het begonnen met regenen. Ik heb er weinig van gemerkt,maar vanmorgen hoorde ik het. De hele dag regende het door met af en toe een (korte)droge periode. Op internet lazen we dat er vandaag dus 7,2 mm regen zou vallen. Ik zou zeggen: ze zijn met vlag en wimpel geslaagd in hun voorspellingen. Wat me wat zorgen baart is het stukje grond waarop we staan. Dat komt best wel als zijnde "verzadigd door alle drank" over. Op zich geen punt,maar morgen voorspellen ze hier 28,5 mm regen. En als dat net zo'n succes story wordt als vandaag dan is die grond niet alleen verzadigd,maar gewoon ladderzat. En ja, die zware sleurhut van ons staat in die bagger....Kortom, ik knijp ' m een beetje voor het zaterdag uit de prut slepen van ons huisje.

Maar goed, we zijn in elk geval even groenten gaan halen voor vandaag en morgen. De groenten zijn hier veel mooier dan in Frankrijk en dat wist ik. Dat is echt een feest de groenten en fruitafdelingen hier. Maar wat kwamen wij tegen op weg naar die mooie supermarkt????? Een tuincentrum( of wat het wezen mocht) die dezelfde molentjes als die we in Frankrijk zagen verkochten:):):) We zijn, als de krenten die we zijn, gestopt om te kijken wat deze draaiende wanstaltigheden hier moesten opbrengen. Was die toko gesloten! Ze hadden ook een hele mooie vuurtoren staan, leuk voor aan onze vijver. Maar ik heb besloten deze winter zelf een leuke vuurtoren te fabrieken. Dit ter afwisseling van het sokken breien.

De middag hebben we onder de luifel doorgebracht met koffie, brood en een boek. En ook met enige verbazing, ons niet vreemd, over onze Italiaanse medebewoners van deze camping. We hebben het vorig jaar ook wel gezien; op sommige campings staan "seizoen-paleisjes". De "paleisjes" staan op een piepklein stukje grond, liefs vlak naast elkaar. Dit geeft volgens ons aan dat ook huisjes of caravans behoefte aan gezelschap hebben. Je ziet dan een minihuisje met daarin een voordeur en daarachter een keuken, een wc en douche. Vervolgens is aan de achterkant van dat huisje een deuropening die aansluit op de deuropening van de daar geplaatste caravan. Als men geluk heeft kan het fiatje naast het paleis staan en, als ze de hoofdprijs hebben, houden ze nog 3 vierkante meter grond over om een stoeltje op te zetten. Maar veelal staat daar het vuilnis. Vorig jaar verbaasden wij ons al over deze dingen, want een aantal rijtjes met deze uiterst depressief ogende paleisjes, oogt als een krottenwijk. Op sommige campings hangt er dan ook nog over zo'n rijtje een of andere doek om de zon tegen te houden. Het intrigeert ons enorm dat mensen zichzelf vrijwillig opsluiten in zo'n bewoninkje. Buiten zitten zien we die mensen nooit, het blijft een heel apart iets. Enfin, een mens zijn zin is een mens zijn leven.

Herr Gluurder heeft vanmorgen vroeg de kuierlatten genomen met zijn vrouw. Herman noemde het stel Herr Flick und Helga:):):) . Ze hadden fietsen bij zich en zagen natuurlijk de bui al letterlijk hangen: het zou op waterfietsen uitdraaien. Dus zijn ze vertrokken.

Het regent weer, we gaan de avond binnen doorbrengen met het kijken naar een film. Tot morgen.

Mien

Een regendag maar toch weer een gezellig verhaal ik zie het helemaal voor me

Alie

Wordt de sleurhut de Ark van Noach?
Sla maar veel groenten in om die 40 dagen te kunnen overleven.

Billy Bond

Spannen verhaal, en nu naar hopen dat het geen modderpoel wordt waar jullie sleurhut staat, ach volk genoeg om eventueel re duwen dan wel te trekken. Komt goed. Bij voorbaat goede reis naar nieuwe bestemming. Beste groet en geniet.