lambermont2.reismee.nl

Dag 34. Herr Gluurder

Vanmorgen rond 10 uur zijn we vertrokken vanaf onze laatste camping in Frankrijk. Dat was een naturistencamping, die hebben onze voorkeur. Ik wil graag het verschil uitleggen tussen " nudisten" en een naturistencamping. Bij nudisten gaat het puur om in je nakie rond te marcheren, ook in je eigen hut. Bij naturisten gaat het om zoveel mogelijk een te zijn met de natuur. Niet gehinderd worden door kleding, lekker de zon op je lijf voelen en vooral heel veel respect hebben voor de natuur en je medemens. Op een naturistencamping bejegenen mensen elkaar per definitie vriendelijk, voorkomend, behulpzaam. Je zult er geen troep vinden, iedereen let op zijn zooi op te ruimen. Het maakt niet uit of je dik of dun, oud of jong bent. Je krijgt en geeft respect aan iedereen. De sfeer is daar buitengewoon fijn.

Onderweg hebben we een prachtige route gereden: door de Alpen. Ik heb er wat filmpjes van gemaakt,maar deze zijn wel vanuit de auto gemaakt dus niet optimaal. Onderweg hebben we ergens onze boterhammetjes gegeten en de koffiepot leeggedronken. Met verbijstering zitten kijken hoe een motorrijder het rode verkeerslicht voor ons negeerde en er op dat moment een motorrijder van de andere kant aan kwam scheuren! Ze kwamen met de schrik vrij.

We zitten nu op een rustige camping naast Herr Gluurder. De man heeft de ganse tijd dat wij de caravan hier neerzette en alle handelingen verrichten zonder een spier te vertrekken toezicht staan houden. Geen dag zeggen, niets. Staren. Enfin, morgen regent het hier zagen we. Herr Gluurder woont in een piepklein busje met Frau Gluurder en als het regent.....zitten ze als twee ingeblikte Frankfurters binnen.

Mien

Mooie rit maar je moet ogen aan alle kanten hebben de gluurder keek natuurlijk of hij morgen bij jullie kan zitten als het regent

Alie

Naturisten/puristen, in

Billy Bond

Dank voor mooi verslag met weer een begripsverruiming over natuur, naturisten en nudisten; als het beeste maar een naam heeft en de gluurder buiten het gezichtsveld kan blijven. Geniet van de omgeving. Dank ook voor de aansprekende kaart met de tocht over de Belladonna-pas. Goed bezig. Beste groet.