lambermont2.reismee.nl

Dag 33. De wandelende tak

Het was weer een prachtige dag. De temperatuur was 33 graden, DUS te hoog om erg actief te worden. MAAR...wij zijn bikkels! Reeds voor het ontbijt hebben we een half uur rondgemarcheerd over het prachtige campingterrein hier. Op een klein deel staan caravans en verder kun je wandelen en klimmen in de natuur, zonder gehinderd te worden door mensen of tenten of caravans. Na het ontbijt gingen we "even" boodschappen doen via de toeristische route. Schitterend! Bij E.Leclerc, de Grootgrutter met 'n hoofdletter, trakteerden we onszelf op een cappuccino. Kijk even bij de foto' s hoe dat eruit zag! Omdat we beiden niet overtuigd waren of het nu een smakelijk bakkie was of niet, hebben we nog een tweede genomen! Ja, goed bakkie.

Vanmiddag hebben we eerst ons schoonheidsslaapje gehouden en ons toen bij het zwembad neergelegd. In het kader van "bewegen is gezond" (welke malloot heeft die uitspraak verzonnen) hebben we een aantal baantjes getrokken alvorens wij ons bij de grijze golf voegden om te beppen over vroegere tijden.

Ondanks dat we hier midden in de natuur zitten hebben we nog geen wilde dieren aangetroffen. Ook vanavond hebben we weer een half uur gewandeld, wel een breedbladige wespenorchidee gezien maar geen beesten.Tot Herman ging douchen en in de doucheruimte een wandelende tak aantrof. Een gluurder dus. Hij heeft er een foto van genomen en was verbaasd dat het beestje groen was ipv bruin. Voor een andere campinggast en mij was het meteen duidelijk: het diertje moest gewoon nog " verhouten" en zou dan wel bruin worden. Maar nu blijkt dat (volgens info op internet) het hier een Spaanse wandelende tak was. Heeft het beest flink doorgewandeld, toch?

En morgenochtend verkassen we weer. We trekken naar Peveragno in Italië. De komende dagen is het daar minder warm en er vallen wat druppels. Maar minder warm weer is wel even welkom. We gaan het beleven en jullie zullen het horen.

Mien

Toch nog actief geweest met die warmte en nog een dier gezien al was het een wandeldetak goede reis morgen en hopen op geen tegenliggers

Mien

Mooie foto's en de koffie ziet er goed uit

Alie

Dus een takken- en bakken dag?

Bon voyage àl’Italia!

Billy Bond

Sportieve vakantiegangers met een scherpzinnig waarnemingsvermogen voor alle moois en schoonz in de natuur. In .noeste samenwerking ook de hindernissen van het weggetje, als ware het soef de haas, op gepaste snelheid genomen. Geniet en beste groet.