lambermont2.reismee.nl

Dag 31: plonsdag

Dag 31.

Lieve lezers en lezeressen: het was vandaag weer een verplaatsdag. Voor ons natuurlijk best wel leuk: je ziet weer eens wat anders van het landschap, je gaat weer een eindje verder op de reis. Maar voor jullie is het eigenlijk best wel wat saai. Want laten we eerlijk zijn: wat is er nu leuk aan: “vanmorgen zijn we op tijd opgestaan want we gaan weer verder rijden. Na het ontbijt…” enz. enz. Het klopt allemaal precies. Dat wel. Maar wel saaaaaaai.

We zijn gisteravond wel weer uit eten geweest. Heel bijzonder dat je op een camping zo’n goed restaurant hebt waarvan de kok precies weet hoe hij glutenvrij een maaltijd moet bereiden. En we hebben heerlijk gegeten. Die beste kok heeft ooit 3 maanden of zo in Nederland gewerkt en kan daardoor een uitstekend mondje Nederlands spreken. Heel knap. Hij had een heel nieuw voorafje dat hij aan ons wilde serveren. Laat maar komen. De foto’s daarvan staan bij de dag van gisteren. Ontzettend aardige man en ontzettend aardige bediening.

Maar goed: teug naar vandaag. Prachtig weer trouwens. Al snel boven de 30 C. En dan is op- en inruimen best een hete klus. Want ja, om 7 uur opstaan en dan meteen inpakken: daar beginnen we niet aan. Tenslotte hebben we vakantie. Dus rustig aan.

Zo ook de route naar de volgende camping. Alle tijd voor koffie onderweg (nog steeds knierterig ‘s morgens zelf gezet en in een thermoskan mee). Nou, maar de reden is wat uitgebreider: lang niet elke Air (rustplaats langs de snelweg) heeft de optie van een restaurant. Dus het is fijn dat we zelfvoorzienend zijn.

Uiteindelijk op een prachtige camping aangekomen. Wel dusdanig stijle weg op de camping (met grind!!) dat we de caravan maar naar boven hebben laten brengen. Met een traktor van minstens 70 jaar oud. Maar het ding werkte prima en heeft ook geen voorwielaandrijving dus kan het omhoog trekken veel beter dan mijn auto.

De camping heeft een heerlijk zwembad. En omdat het 34 C is, is dat zwembad een zalig iets. Lekker rustig, met allemaal van die grijze koppen. Want ja, deze tijd van het jaar kom je voornamelijk die tegen. En mensen met kleine ukken.

Morgen gaan we dus zeer uitgebreid heel weinig doen. Even een paar boodschappen en daarna snel terug. In de schaduw zitten, kopje koffie scoren bij het restaurant en in het water liggen. Dat heet vakantie vieren.

Alie

Nou, wààr zitten/ liggen/ luieren dan?
Op die nudistencamping daar in de buurt?
Ik krijg de kaart niet uitvergroot en zie geen plaatsnamen

Herinner me wel dat indrukwekkende Milauviaduct als je erop rijdt merk je niet eens. Van afstand imponerend.

Mien

Best weer een hele rit maar gelukkig alles goed gegaan en dan een mooie camping met een goede kok dan heb jij ook vakantie en wat lekker dat zwembad genieten jullie maar lekker

Mien

Het eten ziet er geweldig uit mooie foto's

Marieke L.

Forcalquier heet de plaats. En ja, we zitten op de naturistencamping. Je kunt op de kaart hier het schermpje verplaatsen met TWEE vingers en met het kruisje of minnetje groter of kleiner maken

Billy Bond

Wat een fantastisch mooi culinair avontuur, wellicht geen toeval maar onderdeel van waarlijke planning. Fijn dat jullie zo heerlijk weten te genieten en van alles een opwekkende weergave weten te geven, dat is ook de kunst bij de creatie van het echte vakantiegevoel. Geniet en beste groet.