lambermont2.reismee.nl

Dag 28. Kunst

Vandaag begon de dag met zon, maar die verdween redelijk snel. Het was een dag van " Jantje lacht en Jantje huilt".We besloten een stukje te gaan rijden en gewoon te zien waar we zouden uitkomen.

Onderweg zagen we ergens op een berg een heel oud kasteel. We hebben daar aan de kant van de weg onze lunch genuttigd en zijn vervolgens doorgereden naar het dorpje waar dat kasteel bij hoorde. Dat dorpje bleek behoorlijk toeristisch te zijn. Ik zag wat leuke winkeltjes waar ik wilde kijken, maar eerst zijn we door een botanische tuin gewandeld. Daar stonden een paar bomen die naar schatting van Herman 300 jaar oud waren. Daarnaast bleek daar ook een museum te staan met werken van plaatselijke kunstenaars die reeds overleden zijn.Het leek ons leuk om daar een kijkje te nemen.

Maar eerst een kopje koffie gescoord. Toen we weg wilden gaan begon het net te regenen. Die regen heeft Herman gered van de gang langs toeristische winkeltjes. We zijn meteen het museum ingestapt en hebben wat foto's van schilderijen op deze site gezet. Dat was ontzettend leuk en vooral zeer onverwacht. Er hingen veel doeken en over het algemeen ook mooie doeken. Vele malen mooier dan die afgrijselijke dingen die in diverse kastelen geƫxposeerd werden.

Na het museumbezoek zijn we richting camping gereden. Ik was moe en we moesten nog een boodschap doen.

Glutenvrije spullen zijn hier moeilijk te krijgen. Het houdt zo ongeveer op bij koek. Wat dat betreft zijn we blij dat we straks in Italiƫ zitten, waar de keuze vorig jaar bijzonder goedwas.

De regen komt en gaat nog steeds, maar vanaf morgen wordt het weer mooi weer. En de temperaturen die ons te wachten staan op de volgende campings zullen ons soms met weemoed aan de nu 18 graden doen terugdenken. We vertrekken morgen naar het zuidenom vervolgens zondag richting de Italiaanse grens te gaan.

Alie Verbaas

En zoā€™n mooi schilderijtje aangeschaft of zijn de muren aan de IsraĆ«l al helemaal bezet?

Mien

Toch nog een mooie dag veel gezien mooie foto's gemaakt alleen de winkeltjes moest je voor bij laten gaan maar je komt er nog genoeg tegen

Billy Bond

Mooi verhaal over de dagbelevenis met spanningselementen en dynamiek. Echte vakantiedag. Geniet en beste groet.