lambermont2.reismee.nl

Dag 21. de Laverie

Vandaag hadden we weer een rustdag ingepland, maar de gek die gelooft dat dit dan inderdaad ook gebeurt.

We zouden de witte was doen en verder niets. Vol goede moed sloopten we de lakens van de bedden en verzamelden we alles wat er bij mocht. Herman ging eerst kijken of de enige wasmachine die deze camping heeft inderdaad vrij was en jawel: het wasfeest kon beginnen. Eerst moest er een muntje gehaald worden bij de receptie. Totaal gedesillusioneerd kwam Herman terug: die ene wasmachine die er staat was stuk.... Nu zien we overal waar we door dorpjes rijden zogenaamde "Laverie" tentjes. Het viel ons vorig jaar ook al op. In Nederland zijn de wasserettes uitgestorven,maar hier kun je er nog n snee brood mee verdienen. Maar ja, nu we er een nodig hadden...jullie snappen het wel, hadden dit reeds lang voorzien, onze rustige dag zou iets minder rustig worden dan gepland. Waar is de Laverie in dit dorp? Is er niet! Daarvoor moet je n stukje rijden. Oke, na wat recensies over diverse Laverie's te hebben doorgespit hadden we de gelukkige uitgekozen: 35 minuten rijden hier vandaan, kreeg 5 sterren.

Wij op pad. Prachtige rit gemaakt over landweggetjes en genoten van de natuur. Na 35 minuten kwamen we aan bij de straat waar het feest zou plaatsvinden. Alleen bleek die straat een waanzinnig groot industrieterrein te zijn met zelfs rotondes erop. Ja, al die gebouwen hebben een huisnummer.......op je bolle hoofd. We hebben onderhand een kwartier rondgereden en Herman was er van overtuigd dat de Laverie niet meer bestond. En op dat moment zag ik dat kleine pesthuisje waar Laverie boven stond. Laat hij nou vlakbij de Mac Donalds staan:) .Dat was uiteraard een aangename verrassing, konden wij fijn koffie drinken tijden het wasfeest. In de machine, er waren er 5 vrij, kon 14 kg wasgoed. De kosten waren 7 euro en binnen 35 minuten was de klus geklaard. Niet verkeerd. De koffie was wel verkeerd, we hebben de slagroom eraf gegeten en de rest laten staan.

Inmiddels was het 12 uur en we gingen op de camping aan om aan onze rustdag te beginnen.

Eerst even langs de Lidl, kijk, daar is er een. Boodschappen gehaald en over de kassa zullen we maar weer zwijgen. Wel stonk het verdacht sterk naar vis bij die kassa. En toen we thuis kwamen zat die vislucht nog steeds in mijn neus( dacht ik). Ja hoor, we hadden 3 blikjes vis gekocht en eentje was er lek....Oke, de rustdag was nog niet echt begonnen,dus we konden eerst die zooi nog even schoonmaken. En daarna een salade voor de lunch bereiden....al met al was om 3 uur de lunch op, de afwas klaar en konden we in onze stoelen aan onze rustdag beginnen.

Herman heeft later de rit voor de komende week uitgezocht. We vertrekken zondag naar Eyburie. Daar krijgen we regen. We blijven drie dagen en het schijnt al die tijd te regenen. Eindelijk tijd om lang in bed te liggen en n film te gaan kijken . Onze rustdag komt er nu echt aan.

Mien

Wat een prachtige rustdag toch nog veel gedaan jullie hadden geen keuze dan maar morgen

Alie

Wat een zorgelijk bestaan toch, dat kamperen.
Één troost: eens ben je weer thuis.
Véél sterkte.

Billy Bond

Het avontuur komt gewoon altijd op jullie weg, wasserette wegpiraat, slingerweggegjes, ga maar door. Bovendien geven jullie er altijd extra dimensies aan hetgeen de dag altijd weer neer dan volmaakt maakt, waardoor het slot ook altijd een ludieke afsluiting krijgt, naar ieders tevredenheid. Geniet en beste groet.

Marjan

Jammer dat de McKoffie niet lekker was. Wij hebben ooit onderweg een McKoffie gehad en die was verrukkelijk. Wanneer het uitkomt stoppen wij bij een mac voor een koffie, niet voor een burger of zo…. Ik heb ooit ook een heel goede recensie gelezen over hun koffie. Jammer dat deze voor jullie nou net niet goed was!

Marieke L.

Wij wisten ook niet beter dan dat de koffie bij de Mac heerlijk is. Wellicht is deze Mac n uitzondering.