lambermont2.reismee.nl

Dag 19. Teken vlooien

Gisterenavond had Herman opnieuw een tekenbeet. Opnieuw aan de antibiotica dus. Nu gaan we elkaar elke avond goed controleren op teken. Hij schijnt gewoon een lekkernij te zijn voor die beestjes. En dankzij die beestjes mag ik meedelen met deze lekkernij! Dit betekent dus dat wij reuze gezellige avonden hebben:):):)

Vannacht schijnt t hier wat geonweerd en n beetje geregend te hebben. Elk nadeel heeft zijn voordeel: ik hoor niets. Herman heeft wel een paar extra pinnen bij de luifel de grond in gejenst. Vorig jaar zagen we in Italië dat het weer in de zuidelijke landen zeer snel kan omslaan. Zweden heeft daar overigens ook last van. En om nou als Mary Poppins onder aan de luifel te moeten hangen om hem vast te houden en dan meegesleurd worden de lucht in: nee, dank u.

Ik zag trouwens dat je ook ballonvaarten kunt maken hier. Maar ja, geen wc aan boord....

Vanmorgen zijn we een dorp verderop wat boodschappen gaan doen. Daarvoor staken we een rivier, le Cher, over. Een dezer dagen maken we daar n paar foto's. Een erg pittoresk bruggetje, maar dat wat hier boulevard genoemd wordt, noemen wij gewoon een kade. Soort van. Geen afzichtelijke toeristen winkeltjes waar je gezellig samen de zooi kunt afkraken. Geen terrasjes om langs te flaneren omdat we te gierig zijn voor n bakkie koffie omdat we vlakbij op de camping zitten. Een stoep waar je niet eens innig gearmd kunt lopen nadat je elkaar hebt gevlooid op teken. Zo' kade waarop je 's avonds laat de lichte cavalerie ziet marcheren. Ik zeg niet dat die hier marcheren,maar het zou me niets verbazen.

Vanmiddag hebben we laat geluncht en vervolgens heerlijk in onze luie stoelen geslapen. De lunch was erg lekker, glaasje wijn erbij en ja, dan ga je daarna " het vaderland dienen" zoals onze moeder dat altijd zei.

De temperatuur buiten liep op tot 30 graden en in de caravan was het 33 graden. Zometeen gaat de airco dus een uurtje aan. Van dat teken vlooien krijgen we het toch al warm genoeg, dus wat afkoeling is in deze welkom.

Verder hebben we ons vooral zittend vermaakt. Mijn eerste paar sokken is denk ik morgen een feit.

De plannen voor morgen zijn om vroeg op te staan om een kasteel te gaan bezoeken. Ivm de warmte willen we daar dus zijn als de tent open gaat. Water mee, brood mee, koffie mee, want er schijnt ook een prachtige tuin bij te liggen .

Vanavond hebben we vlees/vis en groente gebakken op het bakplaatje. Lekker buiten dus.

Het is nu half 10. Mijn taak roept: tijd om te vlooien.

Mien

Toch gezellige dagje lekker rustig aan goed uitgerust voor het vlooien en de foto's doen ook gezellig aan jullie doen het goed

Alie

Krijg je toch wel de kriebels van.

Billy Bond

Weer een mooie weergave van waarnemingen. Wat een voldoening mag dat geven. Tja en dan de tdken etc. Van dat vlooien komt toch echt flikvlooien, en daar gaat het om bij de warmbloedige, ware natuurtalent. Ga zo door en geniet. Beste groet van ons.