lambermont2.reismee.nl

Dag 18.Buiksmurfen

We vertrokken vanmorgen rond half 11 uit St.Marcon op weg naar de volgende camping die in het Loiredal ligt. Halverwege besloot Herman toch naar een andere camping te gaan, deze had betere recensies. Het blijkt een goede beslissing te zijn geweest van hem.

Op zich verliep de rit voorspoedig. Geen gladiolen die gingen spookrijden, voldoende ruimte op rustplekken zodat wij er met onze sleurhut ook konden staan, en zowaar een tankstation waar ze ook nog eens magnum ijsjes verkochten.

We vertrokken vanmorgen bij 18 graden en voelden af en toe iets wat op een spatje leek.

Gaandeweg de dag steeg de temperatuur, verdween de grijze lucht en hadden wij het heerlijke gevoel in het warme zuiden te zitten. Bij aankomst op de camping was het 30 graden .

De camping was op 1 plek na vol. En die plek die leeg was, was een gereserveerde plek. Helaas waren die mensen gisteren niet komen opdagen. En zo kan het gebeuren dat we zo ongeveer de grootste plek op de camping hebben.

En ja, het is hier minder rustig. Pal tegenover ons staat een camper waar twee Franse echtparen in bivakkeren. Nou ja, deden ze dat maar. Om precies te zijn zitten ze (net als wij) buiten en ze ouwehoeren aan 1 stuk.! Die komen na afloop van hun reis terug met een tong probleem. Een langdurige overbelasting door constant te leuteren. De mannen hebben ongelooflijke buiken allebei, wij vragen ons af hoe dat moet in die camper. De dames zijn ook aan de maat, maar die twee buiksmurfen moeten toch hopeloos klem komen te zitten.

Waar wij allemachtig nieuwsgierig naar zijn: waarover praten zij, die vier daar in de kar.....We blijven hier wel even staan, er is genoeg te zien in de omgeving.

Ik kom nog even terug op ons kapotte trapje. Herman heeft hem dus met een tiewrap aan elkaar gezet en dat is me toch handig zo'n tweede trapje.....Onderweg, als we willen koffiedrinken en we kunnen niet ergens buiten zitten,dan nemen we allebei een trapje. Dan zitten we als echte zwervers voor de deur van de caravan. Op het bovenste treetje zitten wij, en op het onderste treetje staat onze beker koffie en broodtrommeltje. Zoooooo handig zo'n extra trapje...(wat zou zo'n molentje er leuk naast staan).

Mien

Gelukkig geen rare dingen onderweg en ook geen schietgebedjes en gezellige buren waar je niks van verstaat heel veel plezier daar

Mien

Lekker hé zo ijsje

Alie

Pas maar op: met die Magnums worden jullie ook nog buik smurfen.

Billy Bond

Dank voor inspirerende verslag. Weer bol van avontuur en vooral observaties van de medewens. Op de camping valt altijd iets te beleven, zeker met jullie wakkere temperament. Mag ik nog iets vragen over de omvang vsn die buiksmurfen, hebben die lui ook een gezin kunnen stichten, ja mijn gedachten tollen ook bij jullie verhalen. Maar de topper is toch wel dat Herman tijdens de tocht ervaren als hij is in uitwijking, een draai maakt en zo op weg gaat naar een andere camping,met het beoogde resultaat. Geniet op jullie mooie plek, en ook van de heerlijke magnums. Beste groet.