lambermont2.reismee.nl

Dag 14. Mont Saint Michel

Vandaag stond Mont Saint Michel op de " afwerklijst". We waren voor ons doen vroeg op en zo tegen 10 uur stonden we op de parkeerplaats aldaar. Nu is ' t mogelijk om als eigenwijze eigenheimer over het droge strand daar naar toe te lopen,maar als het vloed wordt ben je de sigaar. En aangezien we anti-roken zijn besloten we via een hoger aangelegde weg de 2,3 km daar naar toe te lopen. Er reed ook n shuttle, een heel regiment zelfs, maar wij zijn geen watjes dus te voet naar dat schiereiland.

Ja, met ons velen dus. Je komt aan, hobbelt naar binnen en gaat met de grote stroom n zeer smalle stijle straat in. Wij zijn gewend aan stijle straatjes/wegen dus dat was het probleem niet. Het probleem kwam pas toen we die kerk bovenop 't eiland wilden zien. Trappen, veelal zonder leuningen. En dat is voor iemand met mijn handicap 'n dingetje. Ik sloeg prompt meteen weer aan het bidden.

Enfin, we hebben de kerk/kapel/bouwwerken bekeken en waren het eens over hoe knap dit gedaan is. Het hele gebouw is verdeeld over diverse eeuwen gebouwd. Waarvan het eerste deel reeds in 800. Stel je voor: berekenen hoeveel stenen er nodig zijn het gewicht te dragen, die dingen boven te krijgen.....ongelooflijk . En dan was er ook nog een hele stellage gebouwd om spullen, lees vermoedelijk etenswaren, boven te krijgen. Zo hoefden die patertjes dus niet met hun Albert Heijn tasje naar boven te klauteren. De linkmiegels.

Enfin, de rest van het eiland werd bezet door toeristische winkeltjes. En daar, waar wij ons vorig jaar gek gezocht hebben naar n leuk kleinigheidje voor mijn vriendinnetje Patricia, zagen we hier het perfecte souvenirtje liggen! Patries spaart alles van schaapjes!

Voor onze aftocht besloten we watjes te zijn, dus: hopla, in de shuttle met de rest van de wattenclub.

Op de terugweg reden we langs een of ander tuinverwerpelijkheden bedrijf en ineens zag ik ze staan! " De molentjes" gilde ik naar Herman. " Ze staan hier ook, het zijn replica's van dat Don Quichot ding wat daarginds staat"....Heeeeeeeeel bijzonder, maar Herman had het niet gezien. Zoals gezegd: heeeeeeeeel bijzonder!!!

Zo rond half 3waren we terug, maar eerst hebben we nog ff snel(we blijven optimisten) de Carrefour aangedaan. Ja.......ik hoef zeker niets meer uit te leggen he.......de kassa.....

Bij thuiskomst ben ik mijn schoonheidsslaapje gaan doen, dat ook was zeer hard nodig.

En nu staan de gewassen en gesneden groenten in de keuken te wachten,omdat ze denken dat ik iets lekkers van ze zal maken. Oke, laat ik dat maar doen. Ondertussen dromend van dat leuke Don Quichot molentje....

Voor de duidelijkheid: ik ben 7 december jarig:):):)

Reacties

Reacties

Mien

Wat een geweldige dag gelukkig waren er ook smalle straatjes je voelt je meteen thuis een bezonderen dag en jij bid alleen in de vakantie

Marjan

Het was weer een zeer sprankelend verslag, zoals ik van je gewend ben. Inderdaad is de opkomst van de oceaan indrukwekkend. Wij zagen het jaaaaren geleden. De weg was gewoon weg. En de bouwkunst in vroeger tijden is indrukwekkend!

Alie

Jullie hadden natuurlijk ook kunnen gaan wadlopen naar die mierenhoop .

Mien

Wat indrukwekkende foto's heel mooi

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!