lambermont2.reismee.nl

Dag 13. Molenloos

Vandaag was het " verkasdag". Tijd om naar 'n volgende camping te verkassen. Helaas, wij hadden er zin in, de zon scheen, de dag begon goed, maar de mover van de caravan had blijkbaar 'n pestdag. Het apparaat weigerde dienst. En zonder die mover krijgen wij die caravan nergens meer neergezet of weggehaald. Ik bedoel maar: 1500 kg verrijden door twee bejaarden, dat gaat 'm niet worden. Uiteindelijk met :t bedrijf in Doetinchem gebeld, want het gebruiksboek van de mover ligt uiteraard in Bemmel. En internet hadden we niet. Na een uur klungelen, heeft het ding uiteindelijk besloten ons ter wille te zijn.

Maar toen moesten we de camping nog af. Graffelweggetjes die zowel stijl als bochtig waren. We zagen 't feest al gebeuren. Maar toen was daar de schoonmaak dame in n karretje. "Mais non" riep ze uit, en ze wenkte ons achter haar aan te rijden. Zo gingen we letterlijk af via de zijdeur wat ons heel veel ellende bespaarde.

Vlak voor we de camping afreden kwamen we langs een stacaravan waar een beeldschoon stenen molentje voor stond. Zo mooi, we overwogen een ogenblik een ruilhandeltje te plegen: onze paddenstoeltjes voor dat molentje. Maar ja, we wisten niet zeker of de eigenaar van 't molentje blij zou zijn als hij bij thuiskomst de ruil opmerkte. We bleven dus beleefd en lieten het molentje staan,maar spraken af dat we ALS we onderweg zo' n ding konden versieren er dan ook voor zouden gaan.

Maar ja, niets zo snel vergeten als een onbezonnen belofte. Verdraaid, daar, kijk nou, die molentjes, een hele rits, daar staan ze te koop.....Ja.....maar waar laten we dat ding eigenlijk? En zo zitten we dan nu zonder molentje op onze nieuwe camping. Vlakbij Mont Saint Michel waar we morgen naar toe gaan. We blijven hier een nacht of 5. Het wordt hier vrijdag en zaterdag slecht weer, maar er is in de omgeving het een en ander te zien. En waar we maandag naar toe gaan? Geen flauw idee.

Mien

Het was een spannende dag met de caravan toen de weg en geen ruil voor de molen en nu lekker uitrusten

Alie

Wie wil er nou met molentjes lopen?

Billy Bond

Mooi verhaal vol avontuur en technische hobbels, maar alles goed en vrolijk verlopen. Gelukkig dat de molentjes jullie niet aan het malen hebben gemaakt. Wat zullen jullie mogen genieten van ook de gewijde muziek in de kapel boven op de Mont, adembenemend mooi. Geniet van alles. Beste groet van ons.