lambermont2.reismee.nl

Dag 12. We zullen stand houden!

Vandaag hadden we een rustdag. Deze beginnen altijd met uitslapen, daar hebben wij op onze oude dag talent voor gekregen. Maar ja, als wij een rustdag hebben en uiteindelijk na ons talent te hebben benut naast ons bed staan, krijgen we het elke keer onverwacht heel druk. Er moest een handwasje gedaan, de caravan opruimen en.....op jacht naar een tankstation en boodschapjes voor 3 dagen doen. Terwijl ik de watertank vulde, het handwasje deed enz. reed Herman even naar de Boulangerie voor 'n vers stokbrood . In Frankrijk leven we op zijn Frans, dus even later zat hij aan 't stokbrood met jam en nuttige ik de bijbehorende koffie. Zo deelden we het Franse ontbijt.

Daarna begon de jacht op het tankgebeuren. Dat was nog niet zo eenvoudig. Dwz niet echt dichtbij. We moesten er voor naar Chartres en dat was ruim een uur karren. Herman nam de toeristische route en onderweg zijn we een flinke Intermarche binnen gegaan. Fonkelnieuw en dat bleek wel bij de kassa. Wij waren 2 van de 4 klanten die in die toko ronddoolden. Wat kan je dan gebeuren als je iemand voor je hebt bij de kassa die twee verschillende artikelen had in veelvoud. Appeltje eitje dachten wij. Maar een kwartier later wisten we wel beter......

Enfin, na het tanken een ijsje gegeten en toen wilden we Chartres nog even bekijken. Niet echt natuurlijk,maar de navigatie joeg ons dwars de stad door. Zo reden we langs de kathedraal, prachtig hoor. En langs 'n nest jonge dienders die een weg moesten versperren en waren we getuige van een uithuiszetting. Dit alles was reuze opwindend voor zo'n onverwacht bezoek.

Inmiddels zijn we nog n half uur van de camping af. Ik ga dit verhaal alvast posten, want op de camping hebben we geen internet. We hadden vandaag trouwens goed weer, 27 graden. Maar de omslag komt er echt aan, dus wij zijn ons vast aan het voorbereiden op binnenzitten. Hiervoor hebben we een wagonlading koek ingeslagen....Maken jullie je geen zorgen: we zullen stand houden!

Alie

En niet even uitgestapt voor Chartres’ beroemde “glazen”?

Mien

Toch een verrassende dag maar de auto heb geen dorst meer en jullie geen honger hoop dat het slechte weer meeval het meeste valt er naast

Eva

Alles op zijn tijd is het beste!