lambermont2.reismee.nl

Dag 11. Een verrijbaar crematorium

We zijn na ruim een week dan toch vertrokken naar de volgende camping. Iets van 190 km verderop en richting de kust. Om in 1 ruk richting Mont Saint Michel te rijden was te ver.

Ik zal de egel missen. Het beestje kwam ' s avonds langs en scharrelde ook achter de caravan rond als wij al in bed lagen. Ik ben er van overtuigd dat t diertje een prachtige nieuwbouwwoning zag in ons camping oventje. Dat stond dapper te pronken bovenop zijn vriend het kapotte trapje. Zoiets van een huisje met glaswand aan de voorkant waar hij zijn vijanden in alle rust kon bekijken. Maar ja, ik heb t beestje uit zijn mooie droom gerukt door te zeggen dat het " mooie huisje met glaswand" een verrijdbaar crematorium was. We hebben het beestje niet meer gezien.

En nu zitten we op camping Monaco, een lel van een camping, ergens in n piepklein dorpje Logny les Villages. Er is n zwembad en 'n meertje waar je blijkbaar kunt waterfietsen. Iets dergelijks kwam Herman me met een stralend gezicht vertellen. Ja, leuk hoor, dat geloof ik best. Als je benen te lang zijn om op de trappers van zo'n fiets te zetten, dan mag je bijrijder( vaarder in dit geval) de klus alleen klaren. Heerlijk, hoedje op, oogjes dicht en laat je maar varen. Nee, ik ben er van overtuigd dat mijn benen ook veel te lang zijn. Onze moeder zei altijd, als ik zei dat ik van die stelten heb, " je hebt benen tot aan je kont". En zo is 't maar net .

We blijven hier twee nachten staan. Het weer is vooralsnog prima,maar ergens tegen het weekend gaan we hier ook regen krijgen. Wie dan leeft, dan zorgt.

Reacties

Reacties

Alie

Was egeltje bijna Piggelmee in de Keulse Pot?
En wat het weer betreft: laat ons danken voor het dringend nodige hemelwater.Ga maar wat bidden bij Michaël.

Mien

Fijn dat jullie weer een mooie plek hebben je had de egel ook mee kunnen nemen we horen wel of juliie op de waterfiets geweest zijn

Billy Bond

Een mooi verhaal, met idem uiting van buitengewoon gevoel te kunnen omgaan met lagere schepselen in deze natuur. Tja, en dat waterfietsen, sportief en prima als het het maar geen. luchtfilter gaat worden
. Geniet

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!