lambermont2.reismee.nl

Dag 7. De tuinen van Monet

Om te beginnen hebben we besloten om tot maandag op deze camping te blijven. Het weer is aangenaam, het is rustig en we hebben n grote plek. De kosten zijn bijzonder laag!

En vandaag zijn we naar de tuinen van Monet geweest in Giverny.

Giverny ligt 90 km hier vandaan en Alie had ons geadviseerd zeker die tuinen te gaan bekijken omdat ze zo mooi zijn. Dankjewel voor de tip Alie, het was werkelijk prachtig. Op internet hadden we toegangsprijzen van 55 en 58 euro gezien, maar zo gek zijn we natuurlijk niet. Daar stond 't verhaal bij dat er maar 'n beperkt aantal mensen in mocht, en als je niet via internet bestelde bla bla bla. Mooi niet. Aangekomen dachten we in eerste instantie dat de tuinen waar we doorheen wandelden tot die tuin van Monet behoorden. En aangezien we nog helemaal niets betaald hadden werden we enorm blij. Gierige Hollanders als we zijn. Te vroeg gejuicht. Toen we de schilderijen expositie wilden zien, waar we voor moesten betalen, ontdekten we dat de echte tuin van Monet hermetisch was afgesloten voor krenten zoals wij. Zuchtend betaalden we p.p dus iets van 20 euro voor de expositie en de tuin. Nog altijd fors minder dan via de internetoplichters. Eerlijk is eerlijk: het was het geld absoluut waar. Wat zou ik graag een dag in mijn dooie eentje in dat paradadijs bivakkeren. Nou ja, met Herman samen dan. Nooit geweten dat er gele klaprozen en gele pioenrozen bestaan. Een sprookje waar ik ook een filmpje van heb gemaakt dat op deze site staat.

Naast de bloementuin was er ook een watertuin. Het was volkomen duidelijk waar Monet zijn inspiratie vandaan heeft gehaald. Prachtig. Opvallend waren de groepen schoolkinderen tussen de 4-7 jaar die daar n dag doorbrachten. Ze werden rondgeleid,mochten zelf schilderen, kregen uitleg bij de schilderijen. Heel leuk.

We waren er om kwart voor 11 en om 3 uur vertrokken we.

Uiteindelijk is Herman de toeristische route terug gaan rijden. Door kleine dorpjes en over rustige landwegen.

Morgen houden we een rustdag, want mijn energie is nu even op. En dat betekent dat we straks eten en de rest van de avond zit ik lekker te breien

Mien

Zeker prachtig en al die kleuren wel een verschil wat het kost nu lekker nagenieten

Alie

‘k Zou niet meer weten wat wij 20 jaar geleden betaalden, wel dat het bezoek
ONVERGETELIJK was en altijd bijgebleven. …ogen dicht. ..en ik ben er weer!
Dus : meenemen , voor altijd, die impressies .

Billy Bond

Wat fijn dat jullie zo genoten hebben en bovenal onder de demonstratie van jullie Hollandse mentaliteit dus nog een centje overgehouden voor een mooi glas. Wat zijn jullie een kunstenaars om ook dit bezoek in optima forma te kunnen beleven. Gezellige avond en beste groet.