lambermont2.reismee.nl

Dag 4. Gerberoy

Vandaag zijn we naar een prachtig dorpje geweest: Gerberoy.Gerberoy is een klein dorpje in het noordwestelijke deel van Frankrijk in de regio Picardië. Het staat op de lijst van Les plus beaux village de France.

Gerberoy is een klein dorp waar minder dan honderd mensen wonen. Het dorp dankt zijn bekendheid aan de rozenteelt. Op meerdere plaatsen in en om het dorp zijn prachtige rozen te vinden. De kunstenaar Henri Le Sidaner creëerde midden in het dorp een prachtige tuin.

Het was een uurtje rijden en we hadden prachtig weer. Inderdaad, het is een heel mooi lief dorpje. Er waren drie restaurantjes, maar bij alledrie moest je n uur wachten voor er n tafeltje vrij kwam . Nou ja, bij eentje konden we wel n tafeltje krijgen maar t zou n uur of zo duren voor we koffie kregen. Dat, en een gebrek aan een toilet ergens was wel jammer.

Half vijf waren we weer op de camping. Na het eten schepte ik de resterende madras met rijst, 1 lepel, in n boterhamzakje om weg te doen. En precies boven de drempel, en de deurmat, scheurde de bodem?....weet je wel hoeveel geel dat is??. Enfin, we zijn daar dan ook wel weer handig in om t op te ruimen.

Vanavond beslissen we of we nog langer op deze camping blijven of dat we verder trekken. Op zich is deze camping lekker rustig, het is hier mooi weer en er zijn nog andere leuke tripjes vanaf hier mogelijk.

O ja, het trapje....het is gerepareerd met n tie- wrap....Het oventje en t trapje zijn inmiddels dikke vrienden...moeten wij nu echt een warme vriendschap verbreken??

Mien

Zeker een klein dorpje met zo weinig mensen jammer dat je zolang moet wachten voor je de bestelling krijgt fijn dat het trapje niet weg hoeft