lambermont2.reismee.nl

De eerste dag

Daar gingen we dan. Om 11 uur reden we weg. De rit verliep meteen het eerste uur al gesmeerd. Hoewel we even tien minuten file hadden, was de echte ellende op de andere weghelft: twee kettingbotsingen en een auto met aanhanger die bomvol puin zat....eh.....HAD gezeten en waar ook n overdwarse vrachtwagen op de weg stond. Dit was dus letterlijk puinruimen voor die lui. Blijkbaar is dat ook n hobby van de politie, want er kwamen vier politiewagens met loeiende sirene op af.

Rond kwart over 1 waren we Maastricht voorbij en zijn we aan de kant van de weg bij de rest van de grijze golf gaan zitten, om onze (zelf meegebrachte) koffie en broodjes op te eten. Ja, die wegrestaurants verdienen geen stuiver aan de Hollandse grijsaards.

Omdat we ons vorig jaar regelmatig in penibele situaties bevonden ( smalle straatjes, aso caravan)hebben we voorafgaand aan deze trip een speciale navigatie aangeschaft. Daar kun je invoeren wat voor auto je hebt, lengte, breedte, sleurhutmaten en dan geeft de navigatie wegen op die begaanbaar zijn voor n auto als de onze met sleurhut. Natuurlijk ging dat goed, ware het niet dat in België ineens wegen afgesloten waren ivm met een of ander dorpsfeestje....echt waar, die Belgenmoppen komen ergens vandaan! En als dat dorpsfeestje nou druk bezet was en gezellig, dan waren we uitgestapt om gezellig mee te klinken. Maar nee....de tent met n terras er voor was leeg. Een paar mensen zaten enthousiast op t terras koffie te drinken. Ongetwijfeld de plaatselijke AA.

Maar hierdoor werden wij dus gedwongen om op bepaalde weggetjes te gaan rijden. Ja....smal, heggen aan de zijkant, onoverzichtelijk. De nonnen op school zouden beslist trots op me zijn geweest: bidden en bidden en nog eens bidden, in de hoop dat er geen tegenligger aankwam. En net toen ik dacht dat mijn gebed verhoord was zag ik daar dat landbouwvoertuig aankomen! Ineens begreep ik waarom ons kabinet al die boeren weg wil hebben: zij hebben hier ook gereden! Enfin, op n driesprong konden we elkaar zeer krap passeren en ook die grote asobak die er achteraan kwam. Na nog een stukje van België 's smalle landweggetjes te hebben kunnen genieten bereikten we heelhuids de camping.

Waar nu heerlijk rustig zitten.

Mien

Het is weer een geweldig verhaal en zo een rit maakt jou weer gelovige bidde bidde fijne avond en later slaap.lekker

Erica

Geniet van jullie reis!

Marjan

Nou, dat was dus een enerverende start van jullie avontuur! ?

Marjan

Geniet van jullie ongetwijfeld mooie reis❤️

Alie

Prachtig proza!

Riny Meeuwsen

Zo zie je maar weer dat je zo maar weer gelovig kunt worden. ha,ha
Penibele situatie, zie het voor me